۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۲۲۲۲۹
آذرماه امسال؛

اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از برگزاری اجلاس استانی نماز با موضوع نقش نماز در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی در آذرماه سال جاری خبر داد.
حجت الاسلام احمدی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد اقامه نماز استان، با اشاره به برگزاری اجلاس استانی نماز با موضوع نقش نماز در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی در آذرماه سال جاری، اظهار داشت: این اجلاس با همکاری و مشارکت استانداری خراسان شمالی و تمام نهادهای استانی ذی‌ربط برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این اجلاس تبیین اهمیت و نقش بازدارندگی نماز در کاهش آسیب‌های فضای مجازی، استفاده از ظرفیت فعالان عرصه مجازی برای گسترش و ترویج فرهنگ نماز و شناسایی امکانات و قابلیت‌های ویژه فضای مجازی در بسط و گسترش فرهنگ اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد اضافه کرد: در سال جاری اجلاس استانی نماز در شهرستان بجنورد و سه شهر دیگر خراسان شمالی برگزار می‌شود و امیدواریم روزی فرا برسد که خراسان شمالی میزبان اجلاس سراسری نماز باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در اجلاس استانی نماز، ادامه داد: در حاشیه اجلاس استانی نماز کارگاه‌های تخصصی و نشست‌های تخصصی برای استفاده قشرهای گوناگون مردم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز، تصریح کرد: اهمیت و تأثیر نماز در زندگی افراد و جامعه بسیار مهم و چشم‌گیر است؛ به طوری که تجربه نشان داده کسانی که در زندگی در برپایی نماز تنبلی و سستی نمی‌کنند از آرامش قلبی بیشتری برخوردار هستند.

وی ترویج، بسط و گسترش فرهنگ نماز را یک مسؤولیت همگانی دانست و خاطرنشان کرد: نماز یک فریضه واجب و الهی است و تمام نهادها و دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ نماز نقش غیرقابل انکاری دارند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد اظهار کرد: در این راستا آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تعلیمی و آموزشی نقش بسیار مهمی در تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز در جامعه دارد که می‌تواند آموزش در این زمینه را از دوران مهدکودک و پیش‌دبستانی در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: آموزش و پرورش که نقش تعلیم و تربیت آینده‌سازان جامعه را بر عهده دارد می‌تواند با برپایی نماز جماعت در مدارس و با تشویق و ترغیب دانش آموزان به نماز اول وقت، فرهنگ نماز را در جامعه نهادینه سازد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی در انتها با بیان اینکه برگزاری اجلاس استانی نماز در راستای بازخوانی و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد نماز و جایگاه نماز است، گفت: تمام تمهیدات لازم برای برپایی هرچه بهتر این اجلاس در استان اندیشیده شده است./9314/پ۲۰۲/خ

ارسال نظرات