۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۲۲۲۶۵
امام جمعه موقت اصفهان:

ترویج تفکر سکولاریسم در حوزه از اهداف دشمنان است

حجت الاسلام رهبر گفت: اگر چه برخی به شدت در تلاش هستند تا حوزه علمیه را به سمت سکولاریسم ببرند؛ اما امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره در برابر سکولاریزه شدن حوزه علمیه ایستادند و اجازه ندادند تا تفکر سکولاریسم بر حوزه علمیه حاکم شود.
حجت الاسلام رهبر

حجت الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه مسائل استراتژیک مهم و سرنوشت‌ساز توسط رهبر انقلاب همواره تبیین شده است، گفت: دیدار رهبر معظم انقلاب با طلاب حوزه علمیه تهران دارای نکات مهمی برای همه اقشار جامعه به ویژه طلاب و روحانیون بود.

تفکر انقلابی موجب نجات سوریه، عراق و یمن شده است

وی در ادامه افزود: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این دیدار، طلاب و روحانیون باید زمان شناس، جهان شناس، آشنا به مشکلات زمانه، برخوردار از روح انقلابی و ادامه دهنده مسیر انقلاب اسلامی باشند تا انقلاب را به نهضت جهانی امام زمان(عج) متصل کنند، تازه انقلاب اسلامی جای خود را در جهان باز کرده است و به شرق و غرب دنیا ورود پیدا کرده است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه پیروزی‌ها و موفقیت‌های جبهه مقاومت به برکت برخورداری از روح انقلابی است، تصریح کرد: اگر روحیه انقلابی و تفکر مقاومت نبود امروز عراق و سوریه و یمن سقوط کرده بودند و وضعیت ما هم اینچنین نبود، روحیه انقلابی یعنی بدانیم دشمنان حتی لحظه‌ای بیکار نیستند و همواره در حال توطئه و طراحی دسیسه علیه انقلاب اسلامی و کشور ما هستند.

رهبر معظم انقلاب مانع سکولاریزه شدن حوزه علمیه شده‌اند

حجت الاسلام رهبر با اشاره به تلاش نظام امپریالیستی برای نابودی اسلام و انقلاب اسلامی به منظور گسترش قلمرو حاکمیتی خود در جهان، اظهار کرد: تاکنون توطئه‌های بسیار زیاد بیگانگان در برابر انقلاب اسلامی بی‌حاصل و بی نتیجه بوده است، روحانیون باید به خوبی مبانی تفکر انقلابی و تقابل با توطئه‌های دشمنان را بدانند و در امتداد مسیر انقلاب اسلامی به مبارزه با استکبار جهانی بپردازند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش آفرینی روحانیون در عرصه تبیین انقلاب اسلامی در جامعه، خاطرنشان کرد: امام خمینی همواره مخالف سکولاریسم بودند اگر چه برخی به شدت در تلاش هستند تا حوزه علمیه را به سمت سکولاریسم ببرند اما امام خمینی و رهبر معظم انقلاب همواره در برابر سکولاریزه شدن حوزه علمیه ایستادند و اجازه ندادند تا تفکر سکولاریسم بر حوزه علمیه حاکم شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دست روحانیت برای پاسداری از ارزش‌های اسلام شکل گرفته است، افزود: برای حفظ انقلاب اسلامی باید ارزش‌های اسلامی زنده نگهداشته شود و این موضوع نیازمند تفکر انقلابی است، ما میثاقی با امام و رهبری داریم که بر اساس آن باید زنده نگهدارنده ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشیم و در این بین تفاوتی میان حوزه علمیه و دانشگاه نیست بلکه مهم حفظ روح انقلابی است.

شهید حججی و مدافعان حرم از رویش‌های انقلاب اسلامی هستند

حجت الاسلام رهبر، روح انقلابی را جریان حاکم بر حوزه و دانشگاه توصیف کرد و گفت: روح انقلابی داشتن یعنی فریب استکبار را نخوردن و مبارزه با استکبار جهانی، شناخت اسلام و مبانی تفکر ناب اسلامی، خدمت به محرومان و حمایت از مظلومان، حرکت برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی شرایط ظهور و انقلاب امام زمان(عج) همه از مصادیق داشتن روح انقلابی و تفکر انقلابی است.

وی وجود شهدایی نظیر شهید حججی را از رویش‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: روح انقلابی و تفکر انقلابی جوانان مدافع حرم انسان را به فکر فرو می‌برد و باید الگویی باشد برای تمام جامعه به ویژه مسؤولان و دولتمردان تا تفکر انقلابی را سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های خود قرار دهند./1304/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات