۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۲۲۳۱۶
حجت الاسلام مردان پور خبر داد؛

فعالیت ۵ هزار طلبه در قالب ۵۰۴ گروه تبلیغی

مدیرکل تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه از فعالیت بیش از پنج هزار طلبه در قالب ۵۰۴ گروه تبلیغی در کشور خبر داد.
حجت الاسلام مردان پور مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام حسین مردان پور مدیرکل تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در نخستین همایش آموزشی و توجیهی گروه های فرهنگی تبلیغی سراسر کشور که از صبح امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران آغاز شده است عنوان کرد: شیعه در یک هرم زندگی می کند که رأس آن خداوند و در طول این رأس پیامبر، اهل بیت و ولایت فقیه قرار دارند.

وی افزود: آحاد شیعه در داخل این هرم تعریف می شوند و آنچه می تواند شیعیان را در داخل این هرم نگه دارد، ارتباط با رأس هرم است که اگر این ارتباط برقرار شود، شیعه گری ما معنای خارجی پیدا می کند.

مدیرکل تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: برای حفظ این ارتباط دو موضوع لازم است که یکی تقویت توان فکری و اندیشه ای برای این ارتباط و دیگری نیز میل و گرایش و احساسات صحیح است که اگر این دو عامل دست به دست هم دهند، رابطه با رأس هرم مستحکم می شود.

وی اضافه کرد: زمانی که ارتباط با رأس هرم برقرار شد، فرد می فهمد که ولی فقیه چه افقی را نشان می دهد و نیاز نیست تا رهبری درباره انتخابات، برجام، نفوذ، اقتصاد مقاومتی و دیگر مسائل خودش صحبت کند و وظیفه اجرای آن را برعهده داشته باشد، در حالی که دیگران هیچ کاری در این راستا انجام نمی دهند.

حجت الاسلام مردان پور ایجاد و تقویت ارتباط مردم با ولی فقیه را وظیفه مبلغان دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان ابتدا باید خود با خواسته های ولی فقیه آشنا بوده و سپس در جهت ایجاد و تقویت ارتباط مردم با رهبر جامعه فعالیت کند و اگر این شناخت وجود داشته باشد دیگر هیچ مانعی نمی تواند در برابر اهداف او ایستادگی کند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بیش از 5 هزار طلبه در کشور در قالب 504 گروه تبلیغی در حال فعالیت هستند که این حجم از تبلیغ می تواند تحولات عظیمی ایجاد کند.

مدیرکل تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه ادامه داد: در حال حاضر فعالیت های جدی برای اعطای مجوز به گروه های تبلیغی در حال انجام است که هدف این است تا مجوز به صورت استانی و یا شهرستانی به گروه ها داده شود و اگر هرکدام از این گروه های تبلیغی بتوانند یک شهرستان را زیر پوشش تبلیغ خود قرار دهند، بسیاری از مشکلات فرهنگی، معرفتی و اجتماعی مرتفع می شود.

وی ابراز کرد: مبلغان باید در چهار عرصه طلاق، اعتیاد، مفاسد اجتماعی و حاشیه نشینی که از معضلات جامعه محسوب می شود ورود جدی داشته باشند و فعالیت هایی برای برون رفت از این معضلات انجام دهند.

حجت الاسلام مردان پور در پایان خاطرنشان کرد: اگر فعالیت های آسیب زدا در دستور کار مبلغان و گروه های تبلیغی قرار گیرد و از ظرفیت های گروه های تبلیغی استفاده شود، هیچ منطقه ای خالی از طلبه و بدون فعالیت فرهنگی نمی ماند./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات