۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۲۲۴۸۲
در مدرسه علمیه عالی نواب؛

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان برگزار شد

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مدرسه علمیه نواب مشهد برگزار شد.
آغاز سال تحصیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم آغاز سال تحصیلی 96-97 حوزه علمیه خراسان ظهر امروز با حضور آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس با حضور علما، اساتید و طلاب، در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با قرائت قرآن و مداحی مداح اهل بیت(ع) برگزار شد.

در این مراسم ابتدا آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اخلاص را عامل نخست در عرصه طلبگی دانست و اظهار کرد: مساله نخست در حوزه های علمیه، اخلاص در تعلیم و تعلم بوده و در عرصه تربیت نیرو برای خدمت صادقانه باید این اخلاص متجلی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مساله بعدی کارآمد بودن و کاربرد بیش تر طلاب در این عرصه خدمتگزاری است؛  البته ذات مقدس پروردگار خطاب به مومنین این چنین بیان می کند که عده ای از این خدمتگزاری به انحراف رفته و از پذیرش ولایت و اطاعت و تبعیت از دستورات ولی، دچار ارتداد شده و از پذیرش آن سرباز زده اند.

شایان ذکر است؛ در این مراسم همچنین آیت الله سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، دبیر شورای عالی این حوزه، رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، معاونین حوزه علمیه خراسان و جمعی از مدرسین دروس خارج و سطوح عالی این حوزه نیز  در این مراسم حضور داشتند.

حوزه علمیه خراسان امسال با پذیرش بیش از پنج هزار طلبه جدید و حدود 18 هزار طلبه و روحانی مشغول به تدریس و تحصیل، کار خود را در استانهای سه گانه خراسان آغاز می کند./864/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات