۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۲۳۵۷۵
آيت الله نمازي:

عيد غدير مانند اربعين بايد بين المللي و جهاني شود

نماينده ولي فقيه دركاشان گفت: همانگونه كه اربعين حسيني در سالهاي گذشته جهاني شده است، عيد غدير نيز بايد در فرهنگ انقلابي ما بين المللي و جهاني شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلاي بقيه الله الاعظم اين شهرستان با تبريك عيد سعيد غدير، گفت: فردا شنبه 18 ذي الحجه سالروز ابلاغ ولايت والاي كبري الهيه براي وجود اميرمومنان(ع) و جانشين شدن پيامبراكرم(ص) است.

وي افزود: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، عيد غدير از همه اعياد مذهبي بالاتر است، چرا كه در روز غدير مسأله ولايت و رهبري امت اسلام بعد از خلاء وجود پيامبر اكرم(ص) مشخص شده است و همه چيز به ولايت و رهبري گره خورده است.

آيت الله نمازي با تأكيد بر بزرگ شماردن عيد بزرگ غدير، گفت: همانگونه كه اربعين حسيني در سال هاي گذشته جهاني شده است و امسال نيز باشكوه تر از سال هاي قبل برگزار خواهد شد، مسأله اميرمؤمنان(ع) و ائمه معصومين و عيد غدير نيز بايد در فرهنگ انقلابي ما بين المللي و جهاني شود.

نماينده ولي فقيه در کاشان از روز عيد غدير بعنوان روز وحدت امت اسلامي نام برد و يادآور شد: يكي از اعمال و مستحبات روز عيد غدير خواندن صيغه برادري و عقد اخوت توسط مؤمنين است.

وي به فلسفه خواندن صيغه برادري در روز عيد غدير توسط ائمه اطهار(ع) اشاره كرد و با بيان اينكه امروز موضوع مهم برادري در جامعه خالي است، اظهار داشت: امروز مباحث سياسي گروه ها و احزاب و تشكل هاي سياسي در انتخابات سبب اختلاف و تفرقه و تجزيه جامعه شده است و اين درحالي است كه بايد به جايگاه گذشته كه وحدت و برادري بيشتري در جامعه حاكم بود برگشت.

آيت الله نمازي به گروه هاي سياسي، احزاب و تشكل هاي سياسي مورد تأييد نظام و حاكميت توصيه كرد تا همه در كنار يكديگر صيغه برادري خوانده و متعهد شوند  با يكديگر متحد شده و در جهت مصلحت نظام و اسلام و انقلاب و كشور فعاليت كنند و از مباحثي كه منجر به اختلاف و تفرقه مي شود خودداري كنند.

به گفته وي هر حرف و سخني از سوي هر كس كه منجر به اختلاف و تفرقه شود برخلاف پيام غدير است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به سالروز قيام مردم تهران و تعدادي از شهرستانها بر عليه رژيم ستمشاهي در 17 شهريور سال 57 و حمله مأموران رژيم به مردم و شكتار بيرحمانه مردم مظلوم ايران در ميدان شهداي تهران، گفت: براساس آمار رسمي در اين روز حدود چهار هزار نفر در ميدان شهداء ‹‹ميدان ژاله›› به شهادت رسيدند.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به اينكه سرنوشت ملتها در شرايط امروز جهان در اختيار حيوانات انسان نمايي است كه به ظاهر شعار حقوق بشر مي دهند، اظهار داشت: در حالي كه سازمان ملل براي حفظ نسل حيوانات قانون مصوب كرده و ميلياردها دلار براي سلامت و نگهداري حيوانات هزينه مي‌كند،  اما از سوي ديگر با سلاح هاي مدرن انسانهاي مظلوم را در زمين و دريا و آسمان به آتش مي‌كشد.

وي خاطرنشان كرد: مصيبت امروز بشر قلب انسان را مي سوزاند، چرا كه مسلمانان در عراق، سوريه، فلسطين، بحرين، يمن و ميانمار مورد هدف نظاميان بي رحم قرار گرفته و متأسفانه مدعيان دروغين حقوق بشر به ويژه سازمان ملل تنها با سخنراني و بيانيه اين جنايات را محكوم مي كنند.

به گفته وي، در ماه هاي اخير نظاميان دولت صهيونيستي ميانمار تعداد زيادي از مسلمانان مظلوم را زنده در آتش سوزانيده و خانه هاي روستايي و شهري را بر سر مردم بي پناه و بي گناه ميانمار خراب كرده است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه در حمله ارتش ميانمار به مسلمانان اين كشور، هزاران نفر در صحراها و بيابان ها آواره شده و صدها زن و كودك در دريا غرق شده اند، گفت: ملت بزرگ و انقلابي ايران اين جنايات ضد بشري را محكوم مي كند و از وزارت امور خارجه قاطعانه مي خواهد تا از همه ظرفيت هاي ديپلماسي جهت نجات ملت مظلوم ميانمار استفاده كنند./1307/۲۰۱/ح

ارسال نظرات