۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۲۳۶۳۱

تاکید امام جمعه کربلا بر احترام به حقوق و اصول شهروندی

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه خواستار حفظ و احترام به حقوق و اصول شهروندی در عراق شد.
عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه‎های نماز جمعه که در صحن مطهر حرم امام حسین (ع) در کربلا برگزار شد، خواستار احترام به حقوق شهروندی مردم عراق شد و گفت: هر انسانی که در این کشور زندگی می‎کند اعم از مسؤول یا فرد عادی دارای حقوق شهروندی است.

وی افزود: یک شهروند خوب و صالح موجب پیشرفت و آبادانی کشورش می‎شود و خود را از هر گونه آسیب نیز محافظت می‎کند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تاکید کرد که ما اگر به اصول شهروندی پایبند باشیم، کشورمان شاهد عدالت، امنیت، توسعه و پیشرفت خواهد بود.

وی ادامه داد: مردم اگر بخواهند به عدالت، ثبات، امنیت، توسعه، پیشرفت اجتماعی، رفاه اقتصادی، عزت، استقلال و احترام دست پیدا کنند باید به گونه فرزندان خود را تربیت کنند که به یک شهروند خوب و صالح برای کشورش تبدیل شود.

حجت الاسلام کربلایی با اشار به حدیثی از رسول اکرم (ص) که می فرماید «عشق به وطن بخشی از ایمان است»، تصریح کرد: احادیث بسیاری بر ضرورت توجه به عشق و دفاع از وطن، تلاش برای دست‎یابی به عزت و کرامت و شیوه معاشرت مردم با یکدیگر وجود دارد.

وی بیان داشت: حس مسؤولیت و ملی یکی از مسائل مهمی است که بدون توجه به میزان احترام دولت به مردم منجر به حفظ و ارتقا اصول شهروندی می‎شود. معلم اگر در هنگام تدریس به دانش آموزان احساس مسؤولیت داشته باشد، کشاورز در هنگام کشاورزی به رشد کیفی و کمی محصول توجه کند و یا پزشک در درمان بیمار احساس وظیفه کند، کشور به سوی رشد فرهنگی و شهروندی گام برمی دارد.

حجت الاسلام کربلایی با بیان اینکه ملت عراق به فرهنگ حفظ اموال بیت المال احتیاج دارند، افزود: احترام به قوانین شهری و اساسی عراق در زمینه‎های مختلف نظیر امنیت، آموزش، درمان، راهنمایی و رانندگی و شهرداری، به صلاح ملت عراق است./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات