۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۲۳۷۰۷
با پایان چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برادران؛

برترین های قرآنی کشور معرفی شدند

چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش برادران برترین های خود را شناخت.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، بخش دوم چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برادران که از 11 شهریور ماه در حسینیه ثارالله ارومیه در حال برگزاری بود، شب گذشته به کار خود پایان داد.

این دوره از رقابت ها که در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء و حفظ 10 جزء برگزار شد، برترین های خود را شناخت و  برگزیدگان در آیین اختتامیه با حضور استاندار آذربایجان غربی، مسؤولان کشوری و استانی  تجلیل شدند.

نتایج رشته قرائت پس از هفت روز رقابت میان ۶۵ قاری برگزیده کشور از سوی هیئت داوران اعلام شد.

بر اساس اعلام هیئت داوران در رشته قرائت تحقیق سید مصطفی حسینی از استان قزوین قاری ممتاز، مختار دهقان از استان خراسان رضوی، مهدی غلام‌نژاد از استان تهران و امید حسینی‌نژاد از استان خراسان رضوی قاریان عالی و مهدی شایق از استان یزد، سید جاسم موسوی از استان خوزستان و علی قاسم‌آبادی از استان تهران  شایسته تقدیر شناخته شدند.

حافظان قران برتر کشور در سال ۹۶ معرفی شدند

حافظان کل برتر چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از میان ۶۵ شرکت کننده از سراسرکشور در این رشته انتخاب شدند.

براساس اعلام نتایج هیات داوران مصطفی اصفهانیان از استان اصفهان، پیمان ایازی از استان مازندران، سعید علی‌اکبری از استان قزوین، محمدجواد دلفانی از استان تهران به عنوان حافظان کل ممتاز برگزیده شدند.
محمدرضا احمدی و محمدجواد مرادی از استان قم، ابوذر کرمی از استان مرکزی و محمد رسول تکبیری از استان تهران نیز موفق به کسب رتبه عالی شده و علی شیخ جامی و محمد خاکپور از استان خراسان رضوی شایسته تقدیر شدند.
برترین های رشته ترتیل چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن

در رشته قرائت ترتیل چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، مرتلان استانهای خراسان رضوی، اردبیل، تهران و قم از میان 45 شرکت کننده از سراسر کشور به عنوان برترین های این دوره از رقابت ها انتخاب شدند.
احسان محمدی از استان خراسان رضوی، بهزاد صادق زاده از استان اردبیل و محمد جواد جاوری از استان تهران حائز رتبه ممتاز در رشته قرائت ترتیل شدند و روح الله آقایی از استان قم موفق به کسب رتبه عالی شد.

6 نفر برتر رشته حفظ 20 جزء

چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته حفظ 20 جزء نیز پس از رقابت 55 نفر برترین های خود را شناخت.

هیئت داوران مرتضی سعیدی از استان مرکزی ،محمد لائینی از مازندران ، سجاد قره‌باغی از همدان ،محسن محمدی از اصفهان، محمدعلی شریعتی از قم  را حائز رتبه ممتاز و سیدمهدی بنی هاشمی از اصفهان را به عنوان رتبه عالی اعلام کرد.

5 حافظ برتر 10 جزء برسکوی افتخار
برترین های چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ارومیه در رشته حفظ ۱۰ جزء نیز از میان ۳۵ شرکت کننده از سراسر کشور انتخاب شد  و هیئت داوران رضا حسنی از استان خراسان رضوی را به عنوان رتبه ممتاز، محمد سیلاوی از استان خوزستان و محمد شریفی از استان مرکزی را به عنوان رتبه عالی و هادی رضایی از استان کرمان و مصطفی سعیدی از استان مرکزی را به عنوان شایسته تقدیر معرفی کرد.

گفتنی است، آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش برادران از روز شنبه 11 شهریور ماه در حسینیه ثارالله ارومیه در حال برگزاری است و تا دقایقی دیگر برترین های 5 رشته قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء و حفظ 10 جزء تجلیل می شوند./936/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات