۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۲۳۸۵۵

اولین مصاحبه فرمانده میدانی حزب‌الله پس از شکست محاصره دیرالزور سوریه

فرمانده میدانی حزب‌الله در دیرالزور با اشاره به نقش کلیدی ائتلاف روسیه، ایران و سوریه در شکست محاصره دیرالزور، نبردهای این شهر را مکتب جانفشانی و پهلوانی عنوان کرد.
الحاج ابومصطفی از فرماندهان میدانی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، «الحاج ابومصطفی» فرمانده میدانی حزب الله در دیرالزور برای نخستین بار در قاب تلویزیون ظاهر شد تا نشان دهد که نیروهای حزب الله نیز در این شهر  از سوریه در محاصره بوده اند.

ابومصطفی که وظیفه فرماندهی نیروهای حزب الله را در این شهر بر عهده داشته است، تأکید کرد که شکست محاصره دیرالزور و فرودگاه نظامی این شهر به معنای واقعی کلمه یک پیروزی راهبردی است.

وی در گفت وگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت که حزب الله بخش جدایی ناپذیر محوری است که از جمهوری اسلامی ایران تا دمشق، بیروت و حتی فلسطین اشغالی امتداد دارد.

 فرمانده میدانی حزب الله با بیان این مطلب افزود: «نبردهای شهر دیرالزور مکتب جانفشانی و پهلوانی بود و علت پیروزی در نبرد دیرالزور اتحاد همه نیروهای موجود در خاک این شهر بود».

ابومصطفی خاطر نشان کرد که تصمیم حاضر شدنش در تلویزیون مستقیما از سوی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان بوده است.

وی که به همراه نیروهای سوری در فرودگاه دیرالزور بیش از 8 ماه محاصره بود، اظهار داشت که مدافعان دیرالزور در معرض حملات گسترده داعش قرار داشتند، ولی این گروه ترویستی هیچ پیروزی حاصل نکرد.

این فرمانده حزب الله تأکید کرد: افرادی که در فرودگاه دیرالزور حضور داشتند موفق شدند در همه زمینه های بحران را مدیریت را کنند.

 ابو مصطفی با تشکر از فرماندهی حکیمانه بشار اسد و حمایتهای تهران و مسکو برای تحقق این پیروزی، گفت که اگر ائتلاف ایران، روسیه و سوریه نبود این پیروزی محقق نمیشد./۹۸۰/ب۱۰۲/د

ارسال نظرات