۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۲۳۹۲۴
مسؤول گروه تبلیغی نگاه بان:

مبلغان به شرایط مکانی تبلیغ توجه داشته باشند

مسؤول گروه تبلیغی نگاه بان زمینه سازی تبلیغ را مهم‌ترین رکن اثرگذاری تبلیغ دانست و بر توجه به شرایط مکانی تبلیغ تأکید کرد
تبلیغ جهادی

حجت الاسلام سجاد شمس الهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت حضور مبلغان در مکان های عمومی عنوان کرد: حضور طلاب در مکان های عمومی حتی اگر برای تفریح اما با نگاه تبلیغی باشد بسیار خوب است.

وی افزود: باید توجه داشت که در مکان هایی مانند ورزشگاه ها و سواحل دریا به دلیل هیجان، التهابات و شرایط ویژه آن، کار تبلیغی خاصی نمی توان انجام داد و ما می بینیم که حتی حضور مبلغان در ورزشگاه ها از فحاشی در این مکان ها جلوگیری نکرده است.

مسؤول گروه تبلیغی نگاه بان تصریح کرد: واقعیت این است که در ورزشگاه و سواحل دریا، کار جذب مخاطبان صورت نمی گیرد و اگر طلاب و مبلغان هنرمندانه و به صورت بهتری به این موضوع نگاه کنند می توانند قبل از آن، تأثیر خود را بر مخاطبان بگذارند.

وی فرهنگ سازی در جامعه را مهم‌ترین راه از بین بردن مشکلات موجود دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی دیده می شود که احساس تکلیف طلاب ما زود هنگام، دیرهنگام و یا بی هنگام است.

حجت الاسلام شمس الهی اضافه کرد: طلاب و مبلغان ما در تمام طول سال زمان دارند که در موضوعی مانند بازی کردن در ایام عاشورا و تاسوعا کار فرهنگی انجام دهند و شرایطی را به وجود آورند که مردم خودشان نسبت به برگزاری مسابقات ورزشی در این ایام معترض شوند، اما این کار انجام نمی شود و بعد از اینکه چنین مشکلاتی پیش می آید، به دنبال ارائه برنامه های فرهنگی برای ورزشگاه ها در ایام عزاداری هستیم.

وی تأکید کرد: برخی کارهای مبلغان نیز زودهنگام است و سبب هوشیاری دشمن و نشان دادن خط نفوذ شده و سبب نگرانی مردم ما می شود و این موضوع در پرداختن به موضوع قمه زنی چندماه پیش از محرم به وضوح دیده می شود درحالی که پرداختن به آن نیازی ندارد.

مسؤول گروه تبلیغی نگاه بان ادامه داد: خیلی از کارهای تبلیغی ما نیز بی هنگام است به عنوان مثال در سواحل دریا و هنگامی که مردم در حال تفریح هستند، خودمان را با هر زحمتی به مردم تحمیل کنیم و همین موضوع نیز سبب می شود که عمل ما به یک کار ضد فرهنگی تبدیل شود.

وی ابراز کرد: اهل بیت ما «طبیب دوار بطبه» بوده و منتظر فرصتی بودند تا حرف خود را بزنند و ابتدا زمین مناسبی ایجاد کرده و سپس کار تبلیغی خود را انجام می دادند اما این موضوع در تبلیغ زمان ما کمتر دیده می شود.

حجت الاسلام شمس الهی در پایان خاطرنشان کرد: حضور طلاب در مکان های تفریحی اگر اثرگذار باشد خوب است اما اگر منکری در این مکان ها انجام شود اما طلاب برخورد مناسبی با آن نداشته باشند، این تلقی به وجود می آید که طلاب نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت هستند و این یک آفت بزرگ در موضوع تبلیغ است./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات