۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۲۳۹۵۸

جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان دشت آزادگان برگزار شد

جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) در فرمانداری دشت آزادگان با حضور رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان، امام جمعه سوسنگرد و دیگر مسؤولان برگزار شد.
دشت آزدگان اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی(ع) شهرستان دشت آزادگان با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی امروز یکشنبه 19 شهریورماه در محل سالن اجتماعات فرمانداری دشت آزادگان برگزار شد.

این جلسه به ریاست سعیدی نیا فرماندار دشت آزادگان و با حضور حجت الاسلام موسوی رئیس ستاد عتبات استان، حجت الاسلام شمیل پور امام جمعه سوسنگرد، ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای این ستاد تشکیل شد.

در این جلسه سعیدی نیا فرماندار دشت آزادگان با اشاره به اینکه دشت آزادگان به لحاظ تردد زوار اربعین حسینی(ع) در کشور و استان در جایگاه والایی برخوردار است، اظهار داشت: با توجه به تلاش ها و اقدامات انجام شده زیر ساختهای پایانه مرزی چذابه در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام رو به اتمام است.

فرماندار دشت آزادگان با دعوت از استان های معین از جمله خراسان جنوبی، اصفهان، شیراز، یزد و دیگر استانهای معین در جهت آمادگی هر چه بیشتر برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی(ع)، ابراز داشت: از دستگاه های اجرایی و شهرداران استان های معین که برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی و خدمات رسانی به زوار اباعبدالله الحسین با ما همکاری دارند در خواست می کنیم با ما هماهنگی بیشتری را برای رفع نواقص و مشکلات موجود در پایانه چذابه را تا قبل از فرارسیدن موسم اربعین حسینی داشته باشند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام موسوی مسؤول ستاد عتبات عالیات استان خوزستان ابراز داشت: الحمدالله برای اربعین حسینی امسال با همکاری خیران استانی و نیز مسؤولان تمهیدات لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن فرایند اربعین حسینی و خدمت رسانی به زوار سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) اندیشیده شده است.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه لازم است 4 اردوگاه برای اسکان و استراحت زوار حسینی راه اندازی شود، گفت: راه اندازی 4 اردوگاه برای اسکان و استراحت زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه بسیار ضروری است که همت مسؤولان را می طلبد.

وی با درخواست همکاری بیبشتر دستگاه های اجرایی برای ساماندهی فرایند اربعین حسینی، بیان داشت: همکاری دستگاه های اجرایی و نیز استانهای معین در جهت فراهم کردن امکانات لازم و رفع نواقص و مشکلات موجود تا قبل از اربعین حسینی(ع) را خواستاریم.

در ادامه این جلسه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی(ع) برای تسریع در امر بهسازی و آسفالت راه های مواصلاتی سوسنگرد بستان تا پایانه مرزی چذابه، تکمیل پارکینگ های خودوروی و اتوبوس، ساماندهی محل استقرار مواکب، هماهنگی دستگاههای اجرایی برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی(ع)، صدور روادید توسط سامانه سماح، تامین آب آشامیدنی، تامین امنیت، اهمیت به موضوع بهداشت، جمع آوری پسماندها و زباله و لزوم همکاری استان های معین در خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی(ع) برنامه ریزی شد./9453
/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات