۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۲۴۰۶۳
شیخ نعیم قاسم:

شرایط سخت عربستان در منطقه/ آزادی دیرالزور به معنای پیروزی نهایی بر داعش است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان، آزادی دیرالزور سوریه را به معنای پیروزی نهایی بر داعش توصیف کرد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت وگویی تلویزیونی بر لزوم بی توجهی به سخنان کسانی که می خواهند پیروزی اخیر بر تروریست ها را کم ارزش جلوه دهند، تأکید کرد و گفت: آنچه در مرزهای شرقی رخ داد یک پیروزی کامل برای ارتش لبنان و مقاومت بود. برخی چنین وانمود می کنند که حزب الله پیروزی را از ارتش ربوده است در حالی که معادله ارتش، ملت و مقاومت در اوج قدرت قرار دارد.

وی افزود: هر که می گوید حزب الله درصدد بازگرداندن سوریه به لبنان است در توهم بسر می برد زیرا این آمریکا و عربستان بود که سوریه را وارد لبنان کرده و هم اکنون چیزی به نام بازگرداندن سوریه به لبنان وجود ندارد و در لبنان نسبت به حضور ارتش همسایه نیازی احساس نمی کنیم.

حضور حزب الله در سوریه موقت است

عضو ارشد مقاومت با اشاره به اینکه حضور حزب الله در سوریه موقت است، تصریح کرد: ما بلافاصله پس از پایان وظیفه به کشور بازخواهیم گشت. روابط ارتش لبنان و مقاومت بسیار عالی است و اگر هماهنگی میان این دو نبود به چنین پیروزی بر داعش و جبهه النصره دست نمی یافتیم.

وی اظهار داشت: حزب الله پس از جنگ در القلمون در سال 2015 نتوانست به نبرد با تروریست ها در جرود عرسال بپردازد زیرا جو فتنه آلود مذهبی در آن زمان حاکم بود و چنین جلوه می دادند که حزب الله درصدد تجاوز به اهالی عرسال است. ارتش لبنان نیز به دلیل کارشکنی های سیاسی نتوانست عملیات خود را انجام دهد اما در سال 2017 به این نتیجه رسیده که می توانیم جرود عرسال را با حمایت کامل اردوگاه آوارگان آزاد کنیم.

شیخ نعیم قاسم از تشکیل لایه تدافعی بین اردوگاه و تروریست های جبهه النصره خبر داد و خاطرنشان ساخت: هنگامی که فرمانده ارتش از آغاز عملیات خبر داد ما در مرزهای سوریه قرار گرفته تا از فرار تروریست ها به سمت مرز سوریه و تبدیل این منطقه به پایگاهی برای عملیات علیه ارتش جلوگیری کنیم.

ادامه جنگ با تروریست ها به معنای تقدیم ده ها شهید بود

وی هجمه های صورت گرفته درباره عملیات مقاومت در جرود عرسال را باطل خواند و تأکید کرد: تنها فرد شریف و پاکی که حق درخواست تحقیق درباره حوادث عرسال را دارد میشل عون رییس جمهور لبنان است و نباید به درخواست برخی افراد و جریان ها درباره تحقیق نسبت به مذاکره حزب الله با داعش اهمیتی قائل شد زیرا دولت لبنان و همچنین دولت سوریه در این مذاکرات حضور داشته و به این نتیجه رسیدند که مذاکره بهترین راه حل برای مشخص شدن سرنوشت نظامیان ربوده شده و پایان امارت داعش در لبنان است.

این روحانی لبنانی با اشاره به موافقت میشل عون رییس جمهور، سعد الحریری نخست وزیر و سایر مقامات لبنانی بر خروج تروریست ها از لبنان ادامه داد: ادامه نبرد با 300 تروریستی که حاضر به گفت وگو و خروج از کشور شده اند به معنای تقدیم ده ها شهید از ارتش و مقاومت است و در این صورت امکان رسیدن به پیکر شهدا نبود. کسانی که نظریه های مختلفی در این زمینه ارائه می کنند به هیچ وجه با واقعیت ها آشنایی ندارد.

وی بر پایبندی به توافق ها و حمایت از دولت کنونی تا برگزاری انتخابات پارلمانی آینده تأکید کرد و گفت: امیدوارم حزب الله بتواند با سعد الحریری درباره پرونده آوارگان سوری به نتیجه برسد تا شاهد بازگشت امن و داوطلبانه خانواده های سوری به کشورشان باشیم. 

عربستان در همه پروژه ها با شکست مواجه شده است

شیخ نعیم قاسم درباره هجمه وزیر کشور عربستان به حزب الله اظهار داشت: ما هیچ توجهی به سخنان سبهان نداریم. عربستان در سخت ترین وضع خود قرار دارد و در همه پروژه های خود در منطقه شکست خورده است. جنگ در یمن و سوریه به ضرر عربستان بوده، در انتخاب رییس جمهور لبنان ناکام ماند و گزینه این کشور برای عادی سازی با رژیم صهیونیستی نیز به ضرر آن تمام خواهد شد. مصلحت عربستان را بر توافق با کشورهای منطقه و ایران و همچنین توجه به مساله فلسطین است.

وی درباره مانور رژیم صهیونیستی در جوار مرزهای جنوبی لبنان افزود: این مانور به هیچ وجه نشان دهنده آماده شدن برای جنگ نیست بلکه اهداف سیاسی را دربرمی گیرد. ما برای هرگونه نبرد آماده بوده و شگفت زده نخواهیم شد. پیروزی های حزب الله سبب می شود تا بحث خلع سلاح به پایان رسیده و همگان از سلاح ما حمایت کنند.

معاون دبیرکل حزب الله آزادی حلب را عامل ناکامی توطئه تجزیه سوریه و آزادی دیرالزور را پیروزی نهایی بر داعش عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: حزب الله در سوریه جزئی از محور مقاومت است و ما با محور مقاومت حتی در دورترین مسافت ها نیز همراه خواهیم بود. حزب الله با مصاحبه حاج مصطفی فرمانده میدانی حزب درصدد اعلان حضور در سوریه بود تا بگوییم که حضور ما در سوریه مخفی نیست بلکه به عنوان جزئی از محور مقاومت در این کشور می جنگیم./980/ب901/د

ارسال نظرات