۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۲۴۲۸۲
معاون آموزش حوزه علمیه ایلام:

حوزه علمیه بهترین محل برای تحصیل و تزکیه نفس است

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام گفت: در جامعه، طلاب از منظر افراد نماد دین و تقوا هستند بدین خاطر طلبه باید به مسائل اخلاقی توجه ویژه ای داشته باشد و در کنار علم آموزی به کسب مکارم اخلاقی نیز کوشا باشد.
حوزه علمیه

حجت الاسلام محمدحسن سلیمی، معاون آموزش حوزه علمیه ایلام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: دوره اختبار و تثبیت به مدت یک ماه برای داوطلبان ورود به حوزه در مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام برگزار شد.

وی افزود: نتایج و اعلام اسامی قبول شدگان ورود به حوزه به زودی اعلام خواهد شد و افرادی که پذیرفته شده اند می توانند به عنوان طلبه در حوزه علمیه تحصیل کنند.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: هدف از برگزار شدن دوره تثبیت و اختبار سنجیدن روحیه داوطلبان ورود به حوزه و نیز آشنا شدن آنها با محیط حوزه، اساتید و کادر مسؤولان است.

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام ابراز کرد: رسالت و مسؤولیت طلاب بسیار سنگین و خطیر است و افرادی که برای تحصیل در حوزه علمیه پذیرفته می شوند باید بدانند که رسالت آنها همان رسالت نبی مکرم اسلام است.

وی با بیان اینکه مسیر طلبگی راه و روش دوستان و عزیزان خدا یعنی انبیا بوده است، گفت: کسانی که افتخار تحصیل در حوزه را کسب کرده اند باید قدرشناس باشند و در راه پاسداری از دین و تبلیغ معارف بلند اسلام از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

حجت الاسلام سلیمی تاکید کرد: در جامعه، طلاب از منظر افراد نماد دین و تقوا هستند بدین خاطر طلبه باید به مسائل اخلاقی توجه ویژه ای داشته باشد و در کنار علم آموزی به کسب مکارم اخلاقی نیز کوشا باشد.

این مدرس حوزه بیان کرد: بحمدالله حوزه علمیه استان ایلام از نظر تربیت و پرورش طلاب انقلابی کارنامه موفقی دارد و همه مسؤولان حوزه در مسیر مطالبات مقام معظم رهبری در تلاش هستند.

وی عنوان کرد: یکی از اولویت های مدارس علمیه در استان ایلام اجرا کردن مطالبات رهبری و حرکت در مسیر حوزه انقلابی است که مسؤولان حوزوی استان ایلام بدین مساله اهتمام و تاکید وِیژه دارند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد: یکی از انتظارات به حق از حوزه علمیه و طلاب، فعال بودن در فضای مجازی و انجام کارهای فرهنگی و پاسخگویی به شبهات است که با برنامه ریزی های انجام شده در طول سال تحصیلی برای طلاب دوره های آموزش فضای مجازی باید ها و نباید های آن در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام سلیمی در پایان گفت: حوزه علمیه محل تحصیل و تزکیه است و طلاب با سایر افراد متفاوت هستند و انتظار بیشتری در جامعه از آنها می رود که باید طلبه به این مهم توجه داشته باشد./۸۷۹/ت302/ب1

ارسال نظرات