۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۲۴۵۶۱
رییس مؤسسه علوم اسلامی صدرا:

کتاب دکتر رفیعی قدرت عینیت بخشی به علوم انسانی اسلامی را دارد

رییس مؤسسه علوم اسلامی صدرا گفت: کتاب دکتر رفیعی عاملی برای درگیر کردن فلسفه اسلامی یا قدرت عینیت بخشی به علوم انسانی اسلامی است.
حجت الاسلام رضا غلامی، پژوهشگر و مدرس در عرصۀ فلسفه سیاسی و مطالعات فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا غلامی، رییس مؤسسه علوم اسلامی صدرا، امروز در مراسم رونمایی از کتاب «واقعیت و روش تبین کنش انسانی در چهارچوب فلسفه اسلامی» نوشته عطاءالله رفیعی آتانی که در مسجد حضرت خدیجه برگزار شد، گفت: این کتاب با روشی عالمانه و به روز چشم انداز جدیدی از فلسفه اسلامی را نشان می‌دهد.

وی افزود: اگر در گذشته از نقش فلسفه اسلامی به ویژه حکمت متعالیه یا فلسفه صدرا در ساخت بنیان‌های علوم انسانی اسلامی صحبت می‌شد، امروز این کتاب  جلوه آشکاری از حضور مثر فلسفه اسلامی در علوم انسانی است.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه علامه طباطبایی نماد فلسفه نوصدرایی است، عنوان کرد: فلسفه صدرایی این ظرفیت را دارد که در رگ‌های علوم انسانی جاری شده به ده‌ها گره در این زمینه پاسخ دهد.

 رییس مؤسسه علوم اسلامی صدرا افزود: در این کتاب، دکتر رفیعی تلاش دارد با استفاده از مفهوم نوصدرایی درباره مسئله ماهیت عمل انسانی؛ تبدیل اندیشه به اراده و پس از آن به عمل را نشان دهد. 

وی گفت: امروز جامعه شناسی و علوم انسانی مدرن به علت عدم توجه به فلسفه به نوعی سطحی‌گرایی دچار شده که سخن جدید یا جدی برای گفتن ندارد.

 حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه کتاب حاضر پایه‌های علوم انسانی اسلامی را مستحکم می‌کند، ابراز کرد: این کتاب عاملی برای درگیر کردن فلسفه اسلامی یا قدرت عینیت بخشی به علوم انسانی اسلامی است.

 رییس موسسه علوم اسلامی صدرا در پایان خاطرنشان کرد: کتاب دکتر رفیعی می‌تواند مسیر را برای مدیریت کنش انسانی باز کرده و دانش‌پژوهان از آن استفاده کنند./807/ت ۳۰۲/ش

 

 

ارسال نظرات