۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۲۵۷۸۵
مدیر حوزه:

شورای هماهنگی نهادهای حوزوی تشکیل شد

آیت الله اعرافی از تشکیل شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزه خبر داد.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، در دیدار بهزاد سلطاني ریيس هيأت عامل صندوق نوآوري و شكوفايي با اشاره به این که مدیریت حوزه های علمیه سعی می کند نگاه حوزه ها به مسائل اجتماعی را قوی تر کند، گفت: در این راستا شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی تشکیل شده است و سعی می شود فرهنگ ورود در مسائل اجتماعی در آن پررنگ تر شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: هم‌اکنون با همکاری وزارت کشور در 10 استان در حال فعالیت هستیم؛ دفتر تبلیغات اسلامی در این زمینه ورود کرده بود، اما احساس شد که اینگونه فعالیت ها نیاز به هم‌افزایی دارد.

وی عنوان کرد: باید به سمت و سویی برویم که علوم انسانی، علوم اجتماعی و حتی علوم فقهی دانش بنیان شود و صورت کاربردی به خود بگیرد؛ با اندکی فعالیت مستمر و تلاش این مهم قابل تحقق است.

آیت الله اعرافی با تأکید بر این که کاربردی سازی علوم باید اولویت نخست در کشور قرار گیرد، ابراز داشت: حوزه و حوزویان باید در بافت و متن جامعه قرار گیرند تا بتوانند اثرگذار باشند؛ واقعیت و ظرفیت موجود هم‌اکنون نشان می دهد که حوزه هم بالقوه و هم بالفعل می تواند وارد این عرصه شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: انبوه طلبه هایی که داریم که مدت های طولانی درس خوانده اند باید به متن جامعه ورود کرده و فرهنگ اصیل اسلامی را نهادینه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ می توانیم برای همکاری با این صندوق کارگروهی تشکیل دهیم تا دریابیم برای ریل گذاری و فعالیت در این عرصه ها چه کارهایی باید صورت گیرد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات