۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۲۵۷۹۱
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد؛

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه لرستان

معاون فرهنگی اوقاف لرستان از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در استان خبر داد و گفت: این سوگواره به میزبانی ۶۸ بقعه متبرکه در استان برگزار می شود.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف لرستان، بعدازظهر امروز در برگزاری نشستی جهت تشکیل قرارگاه استانی حضرت سیدالشهدا(ع) لرستان در دفتر مدیر کل اوقاف استان از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در لرستان خبر داد و گفت: این سوگواره برگزاری بیش از 10 همایش و تجمع بزرگ در استان برگزار می شود.

وی افزود: مراسم عزاداری با حضور عزاداران و دلسوختگان اهل بیت(ع) در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در 68 بقعه متبرکه در استان لرستان برگزار می شود.

اعزام 300 مبلغ به بقاع متبرکه لرستان

معاون فرهنگی اوقاف لرستان در ادامه یادآور شد: در راستای برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی 300 مبلغ در جهت نشر و گسترش فرهنگ عاشورایی به سراسر استان اعزام می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری همایش بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه سراسر استان لرستان، یک همایش نیز به صورت استانی در یکی از شهرهای استان با حضور مبلغان اعزامی برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه یادآور شد: ایام محرم مبلغان بومی در کنار دیگر مبلغان غیربومی که از استان قم دعوت شده اند، فعالیت تبلیغی خود را در بقاع متبرکه آغاز می کنند.

وی ماه محرم را فرصتی در جهت تقویت روحیه استکبارستیزی خواند و ادامه داد: با بهره گیری از این فرصت تبلیغی می توان در جهت تبلیغ و ترویج قیام عاشورا بین مردم ایفای نقش کرد.

حجت الاسلام عباس زاده اظهار داشت: تبیین اهداف عاشورا، تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم از اهداف برگزاری همایش های بصیرت عاشورایی عنوان کرد و این مهم در دستور کار مبلغان اعزامی قرار دارد.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان خاطرنشان کرد: مبارزه با ظلم، استکبارستیزی، تقویت روحیه مبارزه با استکبارستیزی و دفاع از مظلوم از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره ها است./9459/پ202/ب1

ارسال نظرات