۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۲۵۸۴۶
آیت الله علوی گرگانی:

حل مشکلات اقتصادی مبتنی بر تکیه بر تولید داخلی است

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: دولت باید نوسانات و حرکات ضد را مدیریت کند و درصدد باشد تا فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شود، چراکه حل مشکلات اقتصادی مبتنی بر تکیه بر تولید داخلی است.
دیدار مدیران شبکه بین المللی اجتهاد با حضرت ایت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار بهزاد سلطاني ریيس هيأت عامل صندوق نوآوري و شكوفايي با انتقاد از اینکه برخی افراد در جامعه، ثروتمندان را محکوم به دزدی می کنند، گفت: این قاعده درباره همه ثروتمندان صدق نمی کند؛ علت عقب افتادگی کشور ما در برخی عرصه ها، حرکت های غیر معقول در مقابل سرمایه داری است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: بزرگان و علمای دینی باید فعالیت کنند تا اینگونه برداشت ها کمرنگ شوند، چراکه هر فعالیت و برنامه ای که در جهت پیشرفت کشور باشد نیاز به سرمایه دارد.

وی عنوان کرد: در زمینه دانش بنیان کردن علوم باید ابتدا سراغ رهبر معظم انقلاب برویم و بدانیم که نظر ایشان فصل الخطاب است؛ در همه مسائل باید از رهنمودهای ایشان بهره ببریم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به ضرورت مدیریت سرمایه از سوی دولت ابراز داشت: دولت باید سرمایه هایی که هدر می رود را منسجم کرده و در زمینه کشاورزی و منابع تولیدی سرمایه گذاری کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دولت باید نوسانات و حرکات ضد را مدیریت کند و درصدد باشد تا فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شود؛ حل مشکلات اقتصادی مبتنی بر تکیه بر تولید داخلی است.

وی در پایان با بیان اینکه علم و قدرت دو عامل اصلی پیشرفت در همه عرصه ها به حساب می آید، عنوان داشت: بر اساس نص آیات قرآن کریم، خداوند از همه انسان ها دعوت کرده تا از سرمایه های آسمانی و زمینی دنیا که در اختیارشان نهاده شده است، استفاده کنند و با علم و هنر به سرچشمه کمال دست یابند./841/ ۲۰/ص

ارسال نظرات