۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۲۶۰۰۴
همزمان با ماه محرم؛

طرح «بصیرت عاشورایی» در امامزاده‌های شاخص خراسان شمالی اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» همزمان با ماه محرم، گفت: طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم سال جاری با شعار «کرامتنا الشهاده» در سطح بقاع متبرکه و امامزاده‌های شاخص استان اجرا می‌شود.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد قرارگاه سیدالشهدا (ع) که با حضور مسؤولان استان برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی در محرم و صفر برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح تبیین و نهادینه‌سازی اهداف قیام عاشورا است.

وی با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر در امام زادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود، افزود: طرح بصیرت عاشورایی در سال جاری از 31 شهریور همزمان با اولین روز ماه محرم آغاز شده و تا 28 آبان پایان ماه صفر ادامه دارد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اهداف طرح بصیرت عاشورایی، اضافه کرد: معرفت افزایی و آشناسازی مردم با اهداف قیام عاشورا، گسترش و ترویج فرهنگ عاشورا از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح در استان است.

وی ادامه داد: قیام عاشورا دارای اهداف بزرگ و آموزنده‌ای است که باید با زنده نگه داشتن این قیام، گسترش معرفت عاشورایی در مردم و تعمیق باورهای دینی مردم به تبیین و ترویج این اهداف پرداخت.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های فرهنگی بسیاری با بهره‌گیری از ظرفیت روحانیان در قالب طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر پیش‌بینی شده است که در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح بصیرت عاشورایی، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان، برپایی نماز جماعت، سخنرانی روحانیان و توزیع نذورات واقفان ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح بصیرت عاشورایی است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد در ادامه با بیان اینکه افزون بر 90 درصد موقوفات استان خراسان شمالی مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است، اظهار داشت: موقوفات مربوط به امام حسین (ع) در استان به تفکیک شهرستان و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نگهداری می‌شود.

وی با تأکید بر تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و معرفی و پیگیری بقاع متبرکه شاخص طرح بصیرت عاشورایی، افزود: تشکیل و فعال‌سازی شورای امر به معروف اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی و بقاع متبرکه برای اجرای برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر در دهه اول محرم در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد روابط عمومی در خصوص تبلیغات و اطلاع‌رسانی و برگزاری نشست خبری با موضوع بصیرت عاشورایی و اجرای نیت در ابتدای طرح و حضور مدیرکل و مسؤولان اوقاف در برنامه‌های صداوسیما در طول طرح بصیرت عاشورایی اقدام کند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات