۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۲۶۱۷۱
مدیر مدرسه علمیه سیادت:

مشکل اساسی جامعه نداشتن مبلغ اسلام شناس و متخصص است

مدیر مدرسه علمیه سیادت گفت: علت اساسی مشکلات و آسیب های موجود در جامعه درگیر شدن مردم در مسائل غیر ضروری و فعالیت دشمن علیه مسلمانان است و اینکه ما اسلام شناس نداریم و از دین برداشت صحیح نکرده ایم.
حجت الاسلام اسکنذری

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی مکتب اسلامشناسی حضرت زهرا، خانم مقدسی در جمع طلاب این مکتب ضمن خیر مقدم به طلاب، سخنانی پیرامون اهمیت وضرورت علم ودانش اندوزی خصوصا در حوزه دین ومعنویت مطرح کرد.

وی گفت: بهترین وتنهاترین راه آرامش، در سایه خدا ودین است؛ و دین اسلام دین تعادل، آرامش وآسایش است.

مدیر مکتب اسلامشناسی ادامه داد: اگر چه در کشورهای غیر اسلامی آسایش وجود دارد اما آرامش نیست آرامش در سایه دینداری حاصل می شود.

مقدسی اظهار داشت: اگرچه تعداد حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی زیاد  شده است اما برخی مشکلات در جامعه کمتر نشده است مثل آمار طلاق؛ علت آن چیست؟ علت آن درگیر شدن مردم در مسائل غیر ضروری وفعالیت دشمن بر علیه مسلمانان است. اینکه ما اسلام شناس نداریم واز دین برداشت صحیح نکرده ایم.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) که می فرمایند:"رَحِمَ اللّهُ عَبدًا أحيا أمرَنا. فَقُلتُ لَهُ: فَكَيفَ يُحيي أمرَكُم؟ قالَ: يَتَعَلَّمُ عُلومَنا ويُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَو عَلِموا مَحاسِنَ كَلامِنا لاَتَّبَعونا؛ خدا بيامرزد بنده اى را كه امر ما را زنده كند. گفتم: چگونه امر شما را زنده كند؟ فرمود: دانشهاى ما را فراگيرد و به مردم بياموزد. اگر مردم زيبايی هاى سخنان ما را مى‌دانستند، از ما پيروى مى كردند، بیان داشت: کسی که در مسیر طلبگی گام بر می داردی باید بداند که کار پیامبران یزکیهم وبعد یعلمهم است واز این طریق است که انسان به قرب الهی می رسد.

مقدسی در پایان سخنانش اهمیت استاد و بهره مندی از سخنان اساتید را از وظایف طلاب برشمرد و افزود: باید درمحضر استاد مثل عبد در مقابل مولا نشست واز تجربیات ودانش او بهره مند شد.

در ادامه برنامه  حجت الاسلام اسکندری مدیر حوزه علمیه سیادت گفت: بهترین بهره ای که خداوند در طول عمر نصیب انسان می کند توفیق علم اندوزی است؛ زیرا علم خود معرفت آور است واین معرفت به دنبال خود قرب الهی را در بردارد؛ بنابراین علم بدون معرفت قرب الهی را بدنبال نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم بیان داشت: "اگر یک روز بر من بگذرد که در آن روز دانشی نصیبم نشود که مرا به خدا نزدیک کند آن روز، روز مبارکی نخواهد بود، مطرح کرد: یک طلبه باید جایگاه خود را بداند وخود را به عنوان طلبه امام زمان در مکتب امام صادق(ع)باور داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه سیادت در پایان با اشاره به آیه 7 سوره روم که خداوند می فرماید: "یَعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ هُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غافِلُونَ آنها فقط ظاهرى از زندگى دنیا را مى دانند، و از آخرت و پایان کار غافلند." گفت: علوم بشری علوم تجربی است و به باطن عالم نرسیده است و فقط در ظاهر عالم است./۹۷۰۵/د103/ب1

ارسال نظرات