۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۲۶۳۸۳
سفیر روسیه در لبنان خواستار شد؛

تشکیل جبهه بزرگ ضد تروریسم در جهان

سفیر روسیه در لبنان تشکیل جبهه بزرگ ضد تروریسم را در سراسر جهان خواستار شد.
الکساندر زاسپیکین سفیر روسیه در لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان در مراسمی که با عنوان «روسیه در قلب لبنان» در بیروت برگزار شد، با اشاره به نزاع های کنونی در جهان گفت: روسیه و لبنان در این شرایط، دو مساله اساسی گفت وگوی تمدن ها به عنوان هدفی دائمی جهت تثبیت عدالت و اخلاق و ارزش های مورد نیاز برای بقای بشریت و همچنین احترام به مشروعیت و حاکمیت دولت‌ها بر اساس استقلال و وحدت اراضی و مخالفت با دخالت های خارجی را پیگیری می کنند و در این زمینه با یکدیگر همکاری دارند.

وی از عملکرد ناتو انتقاد کرد و افزود: در غرب می گویند که کشورهای اروپای شرقی خواستار پیوستن به ناتو هستند اما به خوبی می دانیم که توازن باید در همه مکان ها باشد و هیچ کس حق تخریب آن را ندارد، گسترش ناتو و سپر موشکی آن یک اقدامی غیرمسؤولانه و تهدیدی برای امنیت جهانی به شمار می آید.

زاسپکین تلاش برخی دولت ها برای تغییر نظام ها و ارسال افراد مسلح و سلاح و جنگ مستقیم و همچنین تحریم و گمراه کردن افکار عمومی را یکی از عوامل فروپاشی اوضاع جهان خواند و تصریح کرد: در حالی که این مسائل به بهانه آزادی و دموکراسی صورت گرفت شاهد گسترش خشونت و سرکوب و وحشی گری و تروریسم تکفیری در جهان هستیم.

وی اظهار داشت که هدف واقعی این نقشه، تخریب کشورها و تقسیم آنها به کشورهای کوچک طایفه ای است که در گام اول در عراق و لیبی به موفقیت رسید اما سوریه در برابر این توطئه ایستاد و روسیه نیز در کنار این کشور و در برابر تروریست ها قرار گرفته است.

سفیر روسیه از آزادی مرزهای شرقی لبنان از لوث جبهه النصره و داعش ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: جنگ علیه تروریسم در منطقه تا نابودی کامل آن ادامه دارد و روسیه آماده است با همه جریان هایی که به مبارزه با تروریسم می پردازند، همکاری کند و جبهه بزرگ ضد تروریسم تشکیل دهد.

وی بر لزوم ادامه گفت وگو جهت پایان بحران سوریه بر اساس راه حل سیاسی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: اختلاف میان گروه های مخالف نظام سوریه یکی از مشکلات موجود در این راه است و باید از شرایط سختی که این گروه ها قرار می دهند، نجات یافت و به سوی گفت وگوی فعال و سازنده پیش رفت. راه حل سیاسی باید کاملا سیاسی و مسالمت آمیز باشد تا دولت به صورت یکپارچه و دارای حاکمیت باقی بماند.

این سیاستمدار روسی حضور نظامی آمریکا در سوریه را موقت عنوان کرد و گفت: تحولات مثبت در سوریه شرایط بازگشت آوارگان سوری به کشورشان را فراهم کرده و جامعه جهانی باید برای تحقق این مساله همکاری کند. پافشاری بر سیاست خودخواهی و نزاع سبب فروپاشی منطقه و تاثیر بسیار مخرب آن بر جهان می شود.

وی گسترش روابط با کشورهای اروپایی را مهم دانست و تأکید کرد: اکثر این کشورها با فشارهای آمریکا و تحریم علیه روسیه مخالف هستند. اختلاف میان طبقه حاکم در آمریکا سبب می شود این کشور از سیاست دولت یکپارچه دور شود اما با وجود سیاست های دشمنانه آمریکا علیه روسیه، ما آماده همکاری با این کشور هستیم./980/ب902/د

ارسال نظرات