۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۲۶۵۲۰
در نشست خبری؛

برنامه های هفته دفاع مقدس استان خراسان رضوی اعلام شد

سردار نجاتی در نشست خبری، برنامه های هفته دفاع مقدس در استان خراسان رضوی را تشریح کرد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار علی اکبر نجاتی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، برنامه های هفته دفاع مقدس در استان خراسان رضوی را تشریح کرد.

نجاتی مقاومت ایران اسلامی در جنگ تحمیلی هشت ساله را مرهون حضور اقشار گوناگون مردم در جبهه های جنگ دانست و اظهار کرد: اقشار گوناگون مردم با حضور در جبهه ها اجازه ندادند کشور ما تسخیر شود و در واقع این تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

مأموریت دشمن بعثی ممانعت از پیشرفت انقلاب اسلامی بود

وی افزود: مأموریت دشمن این بود ک نگذارد انقلاب اسلامی در دنیا مطرح شود اما نتیجه برقراری همکاری میان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و هلال احمر این شد که دشمنان ما که به خیال خود می خواستند کل کشور را در سه روز تسخیر کنند، فقط در خرمشهر ۳۴ روز با مقاوت رو به رو شدند و این اولین شکست دشمن بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بعد از اینکه شر بنی صدر از فرماندهی جنگ کم شد و حاکمیت خط امام در جبهه، فرماندهی جنگ را به عهده گرفت، عملیات ثامن الائمه که به دست نیروهای لشکر ۷۷ خراسان انجام شد و با همکاری سپاه و بسیج همراه بود، سرآغازی برای بیرون راندن دشمن از خاک ایران محسوب می شد که این اتفاق تا سال 67 به طول انجامید و حتی یک وجب از خاک ما در تصرف دشمن باقی نماند.

تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس

نجاتی در ادامه با اشاره به نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: روزهای هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه تا 7 مهرماه به ترتیب با عناوین «معنویت اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامت»، «علم و فناوری، جوانان و سربازان»، «ولایتمداری، همبستگی ملی و دفاع همه جانبه»، «اقتصاد مقاومتی و خودباوری، پشتوانه مردم و اصناف»، «بصیرت افزایی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی»، «رزمندگان، پیشکسوتان و زنان، اسوه های صبر و مقاومت»، «شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران» و «فرماندهان، عزت مندان و حماسه آفرینان» نامگذاری شده است.

وی با بیان این که در نخستین روز از هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح در مشهد و سراسر استان برگزار خواهد شد، افزود: در این رژه، نیروهای مسلح توانمندی خود را به نمایش می گذارند تا دشمن بداند نیروهای مسلح قوی و مجهز به سلاح های پیشرفته از این سرزمین دفاع می کنند. این رژه پیامی برای محرومان و مستضعفان نیز دارد که بدانند جمهوری اسلامی دارای چنین نیروهای قوی و مقتدری است که از استقلال، آزادی و از مردم سرزمین خود دفاع می کنند.

رژه نیروهای مسلح در هفته بسیج رنگ و بوی عاشورایی خواهد داشت

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  با اشاره به همزمانی آغاز هفته دفاع مقدس با آغاز ایام سوگواری سیدالشهدا(ع)، گفت: قطعا رژه نیروهای مسلح با توجه به این تقارن، حال و هوای عاشورایی هم دارد و نمادهای عاشورا و محرم توسط عناصر رژه دهنده به نمایش در خواهد آمد.

نجاتی به دیدار نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در سومین روز از هفته دفاع مقدس نیز اشاره و اظهار کرد: این دیدار به مثابه تجدید پیمان نیروهای مسلح با آرمان های امام و رهبری است.

غبارروبی مزار شهدا در نخستین پنجشنبه مهرماه

وی در تشریح سایر برنامه های تعیین شده برای هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در روز ششم مهرماه آیین غبارروبی مزار شهدا در مشهد و همه شهرهای استان برگزار می شود و در این مراسم که نیروهای مسلح و خانواده شهدا نیز در آن حضور دارند، از مقام آزادگان و جانبازان در پایگاه های محلات، ادارات و سایر پایگاه های بسیج تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان این که بیش از هزار برنامه برای این هفته برنامه ریزی شده است، «تولید و توزیع مجموعه نمایشگاهی ملکوت جنگ»، «تهیه و تولید محتوا جهت ارائه به حلقه های صالحین، مداحان، روحانیون، مبلغان و ائمه جماعت»، «رونمایی از بانک فیلم، عکس و صوت دفاع مقدس»، «برگزاری همایش من انقلابی ام» و «اجرای نمایش مقاومت تا ظهور به همت سپاه، هرشب از ساعت 20 تا 22 در محل پادگان شهید کاوه» از آن جمله دانست./820/پ202/ب1

ارسال نظرات