۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۲۶۶۳۹
آیت الله نوری همدانی:

پیام قیام امام حسین ظلم ستیزی و عدم سکوت در برابر ظالمان است

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی گفت: دشمن از محرم و عاشورا و عزاداری های ما در هراس است، از این رو باید به بهترین وجه عزاي اهلبیت(ع) را اقامه کرده و از هیچ عملی برای برگزاری باشکوه عزاداری کوتاهی نکنیم.
حضرت آيت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از مبلغان حوزه علمیه در لبنان، گفت: بار دیگر در آستانه ماه محرم الحرام واقع شده ايم ماهی که باید همه برای برپایی عزاي سیدالشهدآء به میدان بيايند و عزاداری آل رسول را به بهترین وجه برپا کنند و نوکری این خاندان را برای خود افتخاری بزرگ بدانیم.

وی افزود: بیان شعارهای سیدالشهدا(ع) و تبیین آن از وظایف بزرگی است که در این ایام باید به آن پرداخت، همگان باید بدانند قیام امام حسین(ع) برای ماندگاری دین پیامبر اکرم و جلوگیری از انحراف در دین الهی بوده است.

استاد برجسته درس خاج حوزه علمیه قم اظهار داشت: قیام اباعبدالله(ع) برای مبارزه با ظلم و ستم و فساد حاکمانی بود که به نام اسلام حکومت می کردند و انحراف اساسی در دین ایجاد کرده بودند،  امام حسین(ع) به همه عالم پیام می دهد ظلم ستیز باشید و در مقابل ستمگران سکوت نکنند.

وی ادامه داد: بر این اساس است دشمن از محرم و عاشورا و عزاداری های ما در هراس است، از این رو باید به بهترین وجه عزاي اهل بیت(ع) را اقامه کرده و از هیچ عملی برای برگزاری باشکوه عزاداری کوتاهی نکنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: البته باید مراقب اعمالی که موجب وهن عزاي سید الشهدا(ع) می شود باشیم و آن ها را انجام ندهیم که دشمنان از آن برای تخریب وجهه تشیع استفاده می کنند،  ما قمه زنی را جایز نمي دانيم شما می بینید فیلم قمه زنی را بر می دارند و به کشورهای دیگر می برند و شیعه را به دروغ خشن معرفی می کنند و موجب گمراهی مردم می شوند.

وی در پایان عنوان کرد: باید بدانیم همه جا در این ایام باید آثار عزا داشته باشد و همه در این مجالس شرکت کرده و عزاداری کنند، آنچه در طول تاریخ توانست شبهات را ازبين ببرد همین عزاداری ها بود که باید با شکوه برگزار شود./1323/203/ح

ارسال نظرات