۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۲۶۷۲۸
قشقاوی مطرح کرد؛

نشاط حقوق بشری در کشورهای خواهان صلح ۲۰ برابر سازمان‌های مردم نهاد طرفدار صلح

معاون کنسولی و پارلمانی وزیر خارجه گفت: نشاط حقوق بشری در کشورهای جهان سوم و خواهان صلح ۲۰ برابر سازمان‌های مردم نهاد طرفدار صلح است که این یک پدیده شگفت انگیز جهانی است.
قشقاوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن قشقاوی، معاون کنسولی و پارلمانی وزیر خارجه عصر امروز سه شنبه (28 شهریور ماه) در همایش روز جهانی صلح با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند بگوید که بهترین آمار را در حقوق بشر دارد و همه باید برای ارتقای حقوق بشر تلاش کنند، اظهار داشت: روز گذشته بزرگترین بودجه نظامی آمریکا در تاریخ این کشور یعنی 700 میلیارد دلار به تصویب رسید که بزرگترین بودجه نظامی جهان است؛ از این میزان 640 میلیارد دلار در اختیار پنتاگون قرار می‌گیرد و بقیه برای عملیات‌های نظامی در مناطقی از خاورمیانه که آمریکا بخواهد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته مجموعه کشته شده‌های ناشی از نقض حقوق بشر به 3 هزار نفر نمی‌رسد اما از 11 سپتامبر تاکنون در این 16 سال کشته شده‌های ناشی از جنگ حداقل سالانه به طور متوسط 100 هزار نفر است. این تعداد کشته ناشی از جنگ است که نقض حقوق اولیه انسان است. نشاط حقوق بشری در کشورهای جهان سوم و خواهان صلح 20 برابر سازمان‌های مردم نهاد طرفدار صلح است؛ این یک پدیده شگفت انگیز جهانی است و دلایل آن این است که کشورهای طرفدار حقوق بشر نسبت به جنگ بی‌تفاوت هستند.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه اصل اسلام که از ماده سلم و سلام به معنی صلح و آرامش است، این را در دین اسلامی در تسلیم اوامر الهی می‌بینیم تاکید کرد: فلسفه اصلی خلقت انسان‌ها و بعثت انبیا را این می‌بینیم که در فضای صلح جویانه اوامر الهی را پیاده کنیم و همه انبیای الهی در این چارچوب آمدند.اگر چنانچه در مقابل اصالت دعوت که توسط انبیای الهی صورت می‌گرفت بقیه تمکین می‌کردند و راه تعالی بخش را انتخاب می‌کردند هیچ ضرورتی به وجود جنگی نبود. جنگ، منازعات مسلحانه و اعمال زور جایگاهی ندارد مگر در جایی که تهدید صورت می‌گرفت.جنگ موجود ریشه‌ای در مبانی دینی ما ندارد اصل این بود که هدایت را می‌پذیرفتند و پیامبران مامور بود و با دلایل محکم می‌آمدند./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات