۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۲۷۴۱۳
حجت الاسلام مومنی:

انتظار فرج، انسان را در مسیر بندگی قرار می‌دهد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان منتظر به توحید و معاد معتقد است، گفت: انتظار انسان را به طریق بندگی هدایت می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت عزای سید سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در مهدیه برگزار شد، گفت: صبر و انتظار فرج زیباترین اعمال است.

وی در ادامه صبر و انتظار فرج را مایه حیات بشریت دانست و بیان داشت: انسان منتظر در مواجهه با ابتلائات و سختی‌ها هرگز از مدار صبر خارج نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند شاهد و ناظر اعمال بندگان است، ابراز کرد: اگر انسان خداوند را ناظر براعمال بداند دشواری‌ها بر او سخت نمی‌آید چرا که همه موجودات معلول و خداوند علت اصلی عالم است.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: شکر و صبر بر مشکلات سبب می‌شود انسان در بحرانی‌ترین شرایط مصائب را زیبا ببیند. امام حسین(ع) در روز عاشورا به خاندان خودشان فرمودند: خود را آماده بلا کنید اما بدانید خداوند شما را یاری خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه شادی حقیقی در انتظار فرج خلاصه می‌شود، گفت: انتظار در فرج انسان را از شادی مجازی و مقطعی دور کرده و او را در رسیدن به شادی حقیقی یاری می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام زمان(عج) از پدر و مادر نسبت به انسان مهربانتر است، عنوان کرد: توجه به اینکه ایشان هر روز برای ما دعا می‌کند مایه آرامش و نشاط انسان می‌شود. در همه کتت آسمانی به این امر که عباد صالح وارثان حقیقی زمین هستند اشاره شده است.

این خطیب مشهور در ادامه در تبیین اینکه انسان منتظر به توحید و معاد اعتقاد دارد، گفت: انتظار انسان را به طریق بندگی هدایت می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خداوند می‌فرماید: با ظهور هدف خلقت کامل می‌شود؛ امام زمان(عج) در هنگام ظهور مردم را در مدار بندگی و تقوا گرد می‌آورد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات