۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۵۲۷۴۱۵
رییس بنیاد فارِس المؤمنین مطرح کرد؛

دین و رفع نیازهای فطری بشر

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: هر انسانی خود را به جهت فقر امکانی در همه شئوناتش نیازمند محض می‌داند و دین برای رفع نیازهای او آمده است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المؤمنین در مراسم عزاداری دوم محرم که شامگاه جمعه 31 شهریور ماه 96 در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد، گفت: دین، مهمترین نیاز فطری بشر را مرتفع می‌کند.

وی افزود: فطرتاً هر انسانی خودش را به جهت فقر امکانی در همه شئوناتش نیازمند محض می‌داند، بنابراین به دنبال محل اتّکا و وابستگی می‌گردد تا بتواند به واسطه آن نیازهای خود را رفع کند.

رییس بنیاد فارِس المؤمنین در ادامه اظهار داشت: این نیاز در عموم انسان‌ها احساس می‌شود اما اینکه نقطه اتّکا در چه کسی باشد در این نقطه، انسانها با یکدیگر مشکل دارند. بر اساس بینش اسلامی آن کسی که می‌خواهد نیازها را مرتفع کند باید دارای دو خصوصیت باشد اول اینکه قدرت مطلق داشته باشد تا تمام نیازها را بتواند مرتفع کند و دوم، رفعت و رحمت داشته باشد تا منعی برای اعطا در ذات اقدس او وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به آیات قرآن، ابراز داشت: بر اساس آیات قرآن غنی محض و قادر متعال تنها حضرت حق است و تنها باید به او متکی شد، دین برای رفع این نیاز آمده و به ما شیوه‌ای در زندگی ارائه می‌دهد که به این نقطه برسیم.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه دین سبکی از زندگی برای رسیدن به مبدأ متعالی و برطرف کردن تمام نیازها است، بیان داشت: دین برای جمیع بشر است و کامل‌ترین دین، دین مبین اسلام است که خداوند با آن راضی شده است و پس از آن هیچ دینی نیامده زیرا وجود حضرت محمد(ص) خاتم النبییین است و خداوند تنها این دین را قبول دارد.

رییس بنیاد فارِس المؤمنین در ادامه اظهار داشت: وجود نازنین امام علی(ع) سرنوشت دین را بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) اینطور بیان می‌کند که دین اسلام بعد از پیامبر(ص)  در دست اشراری اسیر شد که با نام دین هواپرستی کردند و به واسطه دین دنیای خود را آباد کردند.

وی در پایان با اشاره به دو نفر از این اشرار که یکی معاویه و دیگری پسرش یزید بود، خاطرنشان کرد: نمونه‌هایی از بدعت‌های معاویه در دین این بود که نماز را در سفر تمام خواند، دلیل تمام خواندن نماز توسط اهل سنت در سفر توسط مُبدع آن است، اذان در نماز عید قربان و فطر گفت درحالی که این نماز ها اذان ندارند، خطبه نماز عید فطر و قربان را بر خود نماز مقدم کرد، فتوای ازدواج به طور جمع میان دو خواهر را در یک زمان صادر کرد، لباس حریر و دیبا پوشید، جعل حدیث به نفع عثمان، خود و بنی امیه کرد./856/پ202/ب1

ارسال نظرات