۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۲۸۴۲۶
سرلشکر سلیمانی:

آثار تربیتی دفاع مقدس بسیار سازنده و مؤثر است/ شهید حججی ترسیم کننده خط و راه

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شهید حججی را ترسیم کننده خط و راه دانست و گفت: این ترسیم خط را شهید حججی از مکتب عاشورا فرا گرفته بود.
سرلشکر سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شب گذشته در هیأت رزمندگان اسلام اصفهان، حضور در جمع مردم اصفهان را افتخاری بزرگ توصیف کرد و گفت: پیروزی‌هایی که در دوران انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمده است را مدیون امام حسین(ع) هستیم.

سرلشکر سلیمانی ایجاد معنویت در جامعه را از برکات نام مقدس امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: همه زیبایی‌هایی که در جامعه شاهد آن بوده‌ایم از اقتدا کردن به ایشان بوده است و جامعه ما اعم از مذهبی و غیر مذهبی متأثر از امام حسین(ع) هستند، شهید حججی و نحوه شهادت ایشان نیز یک نمونه‌ای کوچک از مصیبتی بود که در حادثه کربلا رخ داد و جامعه را متحول کرد.

اگر کربلا نبود بشریت دچار خلأ می‌شد

وی تشییع باشکوه شهید حججی در مشهد را ذره‌ای از برکات و عنایات امام حسین(ع) برای جامعه دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) لشکری اندک داشتند که یک لشکر نظامی نبود بلکه یک سپاه خاص بود، همه آنچه که از آغاز حرکت ایشان تا سخنرانی حضرت زینب(س) در شهر شام در برابر یزید، یک فرهنگ عظیم پر از عبرت درس و الگو برای بشریت از آن زمان تا پایان دنیا است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اگر واقعه کربلا و رشادتهای امام حسین(ع) و یاران ایشان نبود جامعه بشری دچار یک خلأ بزرگ می‌شد، چرا که نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه جهان اسلام از امام حسین(ع) متأثر هستند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشیع و پیروی کردن از مکتب اهل بیت(ع) را موجب افتخار برشمرد و خاطرنشان کرد: اصفهان شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است، اصفهان ستون فقرات دفاع مقدس بود و شهدای بسیار و فرماندهان و رزمندگان اصفهانی دلیلی بر این مسأله هستند و نمی‌توان دفاع مقدس را بدون این استان تصور کرد.

وی با اشاره به نقش رزمندگان و فرماندهان اصفهانی در مدیریت جنگ، حاج حسین خرازی را از چهره‌های اثرگذار در دوران دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: فرماندهان اصفهان دفاع مقدس نقش مهمی در جنگ تحمیلی داشتند، شهدایی نظیر شهید کاظمی، همت، ردانی‌پور، میثمی، صفوی، علیرضایی و محلاتی از جمله این شهدا هستند.

برخی تفاسیر غلط از دفاع مقدس ارائه می‌دهند

سرلشکر سلیمانی به اهمیت ویژه شهید محلاتی از دید امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: هر تصمیمی که در دفاع مقدس اتخاذ می‌شد به خاطر وجود این شهدا موجب اطمینان بود، یک شخصیت انقلابی با شهادت خود ملت را سربلند می‌کند، کاری که شهید محلاتی در حادثه هواپیما کرد همانند کاری بود که شهید حججی در زیر تیغ دشمن انجام داد.

وی با بیان اینکه کشورهای بسیاری به یاری دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس آمدند، دشمنان به نظام نوپای ما حمله کردند و نمایشگاهی از برترین تسلیحات نظامی به راه انداختند و تلاش کرن انقلاب اسلامی را شکست دهند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برخی تفاسیر و تعریف‌های غلط از دفاع مقدس، تصریح کرد: باید با نگاه امام امروز به دفاع مقدس توجه داشته باشیم، نگاه رهبر معظم انقلاب به دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، نگاهی است همراه با معارف، رهبر معظم انقلاب بر آثار فرهنگی دفاع مقدس تأکید بسیار دارند، آثار تربیتی دفاع مقدس بسیار سازنده و مؤثر است.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به برخی اغراض سیاسی پیرامون دفاع مقدس از سوی افراد ناآگاه، از مطرح شدن برخی شبهات در رسانه ملی گلایه کرده و افزود: دفاع مقدس جامعه را به ارزش‌های اصیل دینی مراجعه می‌دهد، این موضوع زمینه ساز پیروزی تفکر انقلابی در برابر تفکر لیبرالی است.

وی ادامه داد: تعمیق هویت دینی در جامعه از آثار دفاع مقدس است، لیبرال‌ها در ابتدای جنگ تحمیلی افرادی نفوذی نظیر بنی‌صدر را به کار گرفتند و دولت بنی‌صدر  شرایطی پیش آورد که مشکلات بسیاری در راه مبارزه با دشمن ایجاد کرد.

دفاع مقدس سبب رجوع جامعه به ارزشهای دینی شد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع مقدس را زمینه ساز رجوع جامعه به ارزش‌های دینی دانست و اظهار کرد: تحول معنوی و مدیریت جهادی از دیگر آثار و برکات دفاع مقدس است، این مسأله امروز مدیریت بسیجی نام گرفته است، تفکر بسیجی و بسیجی بودن بسیار ارزنده و با ارزش است، امروزه برای مطرح کردن مثبت بودن عملکرد افراد و مدیران از عنوان بسیجی بودن برای آنها استفاده می‌شود.

وی چفیه‌ای که رهبر معظم انقلاب همواره به همراه دارند را نماد و نشان دهنده فرهنگ دفاع مقدس قلمداد کرد و گفت: در هر لحظه‌ای و حضور هر مسؤولی رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان دهنده اهمیت فرهنگ دفاع مقدس است، همراه داشتن چفیه نشان دهنده اهمیت تفکر بسیجی است و رهبر معظم انقلاب با این چفیه تقدس و اهمیت این فرهنگ را به درستی نشان می‌دهند.

سرلشکر سلیمانی مقاومت و ایستادگی را از درس‌های دفاع مقدس برشمرد و اظهار کرد: به غیر از ظواهر دفاع مقدس یک اثر اساسی در این دوران وجود داشت که متأثر از امام خمینی(ره) بود، حضور امت انقلاب در سایه ولایت فقیه مهمترین برخورداری کشور از قدرت بازدارندگی است.

امام خمینی(ره) التیام بخش زخم‌های جنگ بود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) را التیام بخش زخم‌های جنگ و موجب آرامش و آسودگی فرماندهان دفاع مقدس و رزمندگان توصیف کرد و افزود: امام خمینی(ره) تمام مسائل جنگ را تحت نظر داشتند و روح دینی و معنوی جامعه را به وجد می‌آورد.

وی شهید حججی را ترسیم کننده خط و راه دانست و خاطرنشان کرد: این ترسیم خط را شهید حججی از مکتب عاشورا فرا گرفته بود. جامعه که رهبری در آن وجود داشته و هدف گذاری‌های صحیح صورت گرفته باشد، با استفاده از مدیرانی که این سیاست‌ها را دنبال کنند دچار تحول خواهد شد و رشد خواهد کرد، اینکه دوران دفاع مقدس پاک است وجود مدیران و فرماندهان پاک است، امروز ولی باید ببینیم انسان‌های آن دوران همان گونه هستند یا دچار تغییر شدند.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به دلاوری‌ها و رشادت‌ها و خطرپذیری‌های فرماندهان دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: دشمنان ما همواره دچار خطا و اشتباه می‌شوند، دشمنان عصبانی بشوند و یا عصبانی نشوند جمهوری اسلامی قدرتمند و مقتدر است، دشمنان در برخورد با جمهوری اسلامی همواره دچار خطا و اشتباه هستند و علت این موضوع جهل و نادانی آنها است.

قدرت جمهوری اسلامی برخاسته از دفاع از مظلومان است

وی قدرت جمهوری اسلامی را در دفاع از مظلومان در برابر ظالمان و فراتر از قدرت پادگانی و نظامی عنوان کرد و خطاب به دشمنان گفت: قدرت جمهوری اسلامی برخاسته از چیزی است که شما توان مقابله و رویارویی با آن را ندارید، قدرت جمهوری اسلامی بر اساس دفاع از مظلومان است و پادگان جمهوری اسلامی در دل و عاطفع مردم قرار دارد.

سرلشکر سلیمانی ادامه داد: شما دشمنان هر چه که توان دارید به کار بگیرید اما هرگز نخواهید توانست فلسطین را از ایران جدا کنید، چون جمهوری اسلامی ایران مدافع حقیقی و همیشگی فلسطین است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تقویت رژیم صهیونیستی توسط جبهه استکبار برای مقابله با جریان مقاومت، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بارها مردم بی‌گناه لبنان را به خاک و خون کشید اما جمهوری اسلامی پوزه دشمنان را به خاک مالید و این قدرت و اقتدار خود را به آنها نشان داد و این قدر برخاسته از اسلام است./1304/۲۰۱/ح

ارسال نظرات