۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۲۸۹۵۲
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مکتب امام حسین مکتب آزادگی و انسانیت است

امام جمعه قزوین با اشاره به درس گرفتن از دانشگاه تربیتی امام حسین، گفت: در مکتب امام حسین تمام خاندان و خانواده ایشان برای ما حکم اساتیدی هستند که باید از آنها درس اخلاق و انسانیت بگیریم.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و نطم در امور با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: ما باید در روز تاسوعا تجمع عظیمی را برپا کرده و در روز عاشورا با اقامه نماز ظهر نشان دهیم که همه ما یکپارچه و متحد پیرو امام حسین(ع) هستیم.

وی در ادامه با اشاره به برپایی باشکوه عزاداری ویژه امام حسین(ع) افزود: در سال‌های اخیر با برگزاری مراسمات عزاداری به صورت باشکوه از سوی هیئات مذهبی شاهد ارادتمندی مزدم نسبت به امام بزرگوار بوده ایم امیدواریم امسال هم شاهد این ارادت و محبت به خاندان حسین بن علی(ع) باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به درس گرفتن از دانشگاه تربیتی امام حسین(ع) اظهار کرد: در مکتب حسین بن علی تمام خاندان و خانواده او برای ما حکم اساتیدی هستند که باید از آنها درس اخلاق و انسانیت بگیریم از این رو در این مکتب هر کسی به اندازه ظرفیت دل خود درس گرفته و تربیت می‌شود.

امام جمعه قزوین در ادامه مکتب امام حسین(ع) را مکتبی انسان ساز و تاثیرگزار دانست و خاطرنشان کرد: از گذشته تاکنون هیچ مکتب و دانشگاهی نظیر مکتب حسین بن علی(ع) تاثیرگذار و هدفمند نبوده است مکتب حسین بن علی(ع) معدن آموزش تقوا و طهارت است از این رو باید از خداوند بخواهیم این خاندان را برای ما وسیله آراستگی به زیور تقوا قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت تاثیرگذار حضرت زینب(س) در واقعه جانگداز کربلای حسینی ابراز کرد: آزادگی و حریتی که در کلام حضرت زینب(س) وجود دارد زمینه ای است برای همه انسان های آزاده که در مکتب چنین بزرگواری شاگردی کنند سخنان این بزرگوار تنها برای مسلمانان تاثیرگزار نبوده بلکه تمام آزادگان جهان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به شهادت امام سجاد(ع) و سالروز اسرای انقلابی تاکید کرد: در هفته آینده شهادت امام سجاد(ع) و سالروز اسرای انقلابی را در پیش داریم تمام اسرایی که در عراق تحت شکنجه صدام ملعون بودند به ما درس آزادگی آموختند آنان با عزت اسارت را طی کرده و دین خود را نسبت به مردم و انقلاب و رهبر خود ادا کردند.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد هجرت امام خمینی(ره) به فرانسه گفت: امام خمینی در خاطرات خود به فرانسه می‌فرماید از ابتدای شروع مبارزات انقلاب اسلامی اراده خداوند متعال ما را در ابن مسیر قرار داد امام در پاریس افکار و عقاید خود را در معرض توجه جهانیان قرار داد و همین امر انقلاب ما را بیشتر از گذشته به جهانیان نشان داد.

خطیب نماز جمعه قزوین در ادامه با اشاره به تشییع پیکر پاک شهید محسن حججی تصریح کرد: علت اینکه شهید حججی با وجود سن کم دل ها را متوجه مظلومیت خود کرد به این خاطر بود که خداوند در قرآن می‌فرماید کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده اند به زودی خدای رحمان برای آنها محبتی در دل‌ها قرار می‌دهد.

وی در پایان گفت: علت ایستادگی و مقاومت شهید حججی و اینکه او ترسی در برابر دشمن نداشت این آیه شریفه بود که خداوند فرمود در حقیقت کسانی که گفتند پروردگار ما خدا است سپس ایستادگی کردند فرشتگان بر آنها فرود می‌آیند و می‌گویند بیم مدارید و غمگین نباشید بلکه به بهشتی که وعده یافته بودید شاد باشید./873/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات