۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۳۰۰۲۰
خطیب جمعه نجف آباد:

تجزیه کشورهای خاورمیانه هدف پشت پرده استقلال کردستان عراق است

امام جمعه نجف آباد با اشاره به تحولات منطقه به ویژه همه پرسی در کردستان عراق گفت: پشت پرده موضوع همه پرسی کردستان عراق آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و هدف اصلی آنها هم تجزیه کشورهای عربی منطقه و تسلط بر آنهاست.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، عاشورا را نه پایان راه که آغاز راه اسلام برشمرد و گفت: نگذاریم عاشورا در عاشورا بماند؛ زیرا امروز تکلیف ما حضور در میدان جهاد اکبر در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی است.

امام جمعه نجف آباد درباره تحولات منطقه به خصوص همه پرسی در کردستان عراق گفت:  پشت پرده موضوع همه پرسی کردستان عراق آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و هدف اصلی آنها هم  تجزیه کشورهای عربی منطقه و تسلط بر آنهاست.

وی در ادامه بیان کرد: هدف اصلی استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه تجزیه کشورها است ؛ به گونه ای که هدف اصلی از تشکیل داعش نیز تجزیه عراق و سوریه و در ادامه دیگر کشورهای عربی بود و وقتی نتوانستند از این راه وارد شوند، دست به چنین کاری زدند، این تجزیه خیانت به کشور عراق است و باید کشورهای منطقه با اتحاد از چنین جنگی پیشگیری کنند.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه درباره اهمیت حضور مدافعین حرم در کشورهای سوریه و عراق نیز بیان داشت: آنانی که بعد از این همه جنایت در کشورهای منطقه هنوز می گویند چرا عراق چرا سوریه، یا خیلی باید ساده باشند، یا متعصب و یا مغرض که نفهمند هدف از تشکیل این گروه تروریستی از میان بردن دین اسلام بود که سفره حسین را جمع کنند.

وی ریشه شهادت و مقاومت را تمسک به مکتب اهل بیت بیان کرد و ادامه داد: اگر در کشورهای عراق و سوریه نیروهای مردمی بسیج شدند، به برکت خون این شهیدان و وجود رهبری فکری چون سردار سلیمانی بود که اندیشه و اخلاص را در آنان تزریق کرد و این اخلاص شهدا بار دیگر امنیت را حرم اهل بیت بازگرداند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد درباره دیدار خانواده شهید حججی با رهبر معظم انقلاب نیز بیان کرد: به فرموده رهبری خداوند این شهید سخنگوی شهیدان قرار داد و در زمانی که غربت شهید و شهادت در جامعه در حال تزریق بود، به چنین درجه ای رسید و عظمت این شهدا است که به شهرهای ما حیات می دهد و قابلیت و عظمت یک کشور به انسان های زنده آن که همان شهدا هستند، باز می گردد.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به حادثه کشتار در آمریکا، که منجر به کشته شدن 60نفر و زخمی شدن 540نفر شد، ادامه داد: کشوری که ادعای آقایی جهان دارد و در منطقه خاورمیانه این گونه کشورهای مسلمان را به جان هم انداخته، نمی تواند امنیت داخلی خودش را تأمین کند.

وی در ادامه خطاب به سران آمریکا خاطرنشان کرد: این همه تبعیض نژادی در آمریکا و فرهنگ از هم گسیخته که تنها بخشی از مصائب آن به دست ما می رسد چنین نتایج را به دنبال دارد، در حالی که شما باید به وضعیت خودتان برسید و امنیت داخلی کشور خودتان را تأمین کنید.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با توجه به هفته نیروی انتظامی درباره اهمیت این دستگاه انتظامی افزود: امنیت یکی از نعمت های الهی است که به لطف خدا در هیچ کشوری مثل ایران که همه علیه امنیتش تلاش می کنند، چنین امنیتی وجود ندارد که از جمله وظایف اصلی نیروی انتظامی ایجاد امنیت در سطح جامعه است.

وی در ادامه بیان داشت: اقتدار و قدرت نیروی انتظامی در کنار اخلاق، جامعه ای با امن و سراسر عدل خواهد ساخت که فلسفه ظهور این نظام از همان ابتدا، برقراری عدالت بود و در میان دیگر وظایف نیروی انتظامی از امنیت اخلاقی در سطح جامعه نباید غافل شد و در این بین پیشگیری مقدم بر تمام امور در زمینه های مختلف جرم است./1306/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات