۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۰۸۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

هیأت اندیشه‌ورز خبرگان می‌تواند بر روند فعالیت‌ بخش‌های مختلف نظام نظارت کند

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم با تاکید بر تشکل هیأت اندیشه‌ورز،گفت: از منظر رهبر انقلاب، خبرگان رهبری همان مرکزی است که می‌تواند بر روند پیشرفت یا پس‌رفت بخش‌های مختلف کشور از ارزش‌های بنیادی و اهداف کلان نظام نظارت و موضع‌گیری داشته باشد.
حجت‌الاسلام  حاج‌ابوالقاسم حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب برای تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز، بیان داشت: رهبر انقلاب خواستار رصد و مطالبه‌گری خبرگان رهبری از آغاز جریان انقلاب اسلامی تا کنون هستند،‌ از این رو برای تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز تأکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌خواهند مرکزی که نسبت به باور‌های اصلی و خطوط کلی نظام اسلامی اطلاع و دغدغه‌ کافی دارد، حرکت نظام انقلاب اسلامی ایران را مورد ارزیابی دقیق قرار داده و در رابطه با پیشرفت و یا احیاناً عقب ماندگی بخش‌های مختلف نظام موضع‌گیری داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: از منظر رهبر معظم انقلاب، مجلس خبرگان رهبری همان مرکزی است که می‌تواند بر روند پیشرفت یا پس‌رفت بخش‌های مختلف کشور از ارزش‌های بنیادی و اهداف کلان نظام نظارت و موضع‌گیری داشته باشد.

وی ادامه داد: این مجلس تشكيل شده از مجتهدان انقلابی و آشنای با اهداف و مقاصد جمهوری اسلامی ایران است، از این رو نمایندگان این مجلس می‌توانند با تشکیل هیأت اندیشه‌ورز اصول کلی حاکم بر نظام را تدوين كرده و حرکت بخش‌های مختلف نظام را به شکل دقیقی ارزیابی کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که نظارت بر روند فعالیت‌های بخش‌های مختلف نظام منحصر بر خبرگان رهبری نیست، تصریح کرد: بی‌تردید علاوه بر نمایندگان خبرگان رهبری می‌توان از شخصیت‌های برجسته نظام که درباره مقاصد و اهداف کلان نظام آگاهی کافی داشته و دغدغه تحقق آن مبانی را دارند، استفاده شود.

وی با اشاره به ساز‌ و‌ کار هیأت‌های اندیشه‌‌ورز در راستای تحقق سریع‌تر مطالبات رهبری، عنوان کرد: این مرکز با تبیین اصول کلی حاکم بر حرکت‌های بخش‌های مختلف نظام و با ارزیابی دقیق اتفاقات می‌تواند در رابطه با پیشرفت یا عقب‌ماندگی بخش‌های مختلف کشور از اهداف و سیاست‌های کلان نظام، اظهار نظر کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در صورتی که نتیجه ارزیابی‌های این هیأت‌ بیانگر عقب‌ماندگی حوزه‌ای باشد، مشکل موجود باید با دستگاه‌های مرتبط با این حوزه در میان گذاشته شده و خواستار جبران عقب‌ماندگی شود.

وی با بیان این که مطالبه‌گری نسبت به اهداف کلان نظام قبلاً توسط رهبر انقلاب بر دوش خبرگان گذاشته شده بود، ابراز داشت: طبیعتاً این هیأت می‌تواند به مثابه اتاق فکری برای تشخیص مطالبات نمایندگان این مجلس از دستگاه‌های مختلف نظام عمل كند./878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات