۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۳۰۲۰۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

خبرگان نسبت به تشکیل هیأت اندیشه‌ورز احساس تکلیف داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: با توجه به جایگاه بسیار والای مجلس خبرگان رهبری در جامعه، اعضای این مجلس باید نسبت به تشکیل هیأت‌ اندیشه‌ورز جدی بوده و احساس تکلیف داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار اعضای خبرگان با رهبر معظم انقلاب، بیان داشت:‌ رهبر انقلاب در یکسال اخیر دو نکته عمده در رابطه با وظایف نمایندگان خبرگان رهبری فرموده است که مهم‌ترین آن وجود روحیه مطالبه‌گری در میان این نمایندگان است.

وی اظهار داشت: با توجه به مأموریتی که حضرت آقا مشخص کرده‌اند باید هیأتی با عنوان هیأت اندیشه‌ورز تشکیل شود تا در آن مسایل کلان انقلاب و نظام اسلامی مورد بررسی، رصد و ارزیابی مستقیم این اعضا قرار بگیرد.

رییس دانشگاه قم ابراز داشت: هر چند ممکن است دستگاه‌های مختلف مورد ارزیابی ارگان‌ها قرار گرفته باشند اما هیج نهادی به صورت مشخص عهده‌دار ارزیابی کیفیت فعالیت‌های این دستگاه‌ها نیست به همین علت ضرورت تشکیل هیأت اندیشه‌ورز احساس می‌شود.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مطالبه رهبر انقلاب در راستای وظایف مجلس خبرگان رهبری است، تصریح کرد‌: یکی از مهم‌ترین وظایف خبرگان رهبری تقویت ولایت فقیه و جایگاه رهبری است و یکی از فعالیت‌های رهبری تبیین، تشریح، ارزیابی و رصد وضعیت کنونی انقلاب و آینده این نظام اسلامی در منطقه و جهان است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای خبرگان به صورت سیستماتیک و نظامند با تکیه بر توانمندی‌های علمی و تعهدی که به نظام اسلامی ایران دارند، می‌توانند کمک قابل توجهی در راستای مطالبات رهبری داشته باشند.

رییس دانشگاه قم با بیان این که تصمیمات آینده نظام و تبیین چشم‌انداز نظام اسلامی بسیار مهم است، عنوان کرد: در هیأت اندیشه‌ورز اعضای خبرگان نتیجه رصد خود را به رهبر معظم انقلاب تقدیم خواهند کرد و رهبر انقلاب نیز با توجه به این اطلاعات می‌توانند ارزیابی دقیقی از وضعیت کشور به دست آورند و در صورت نیاز اطلاعات را تکمیل کرده و از آ‌نها بهره‌برداری کنند.

وی اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری در روز‌های آینده اجلاسیه‌ای در رابطه با سرعت بخشیدن به تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز تشکیل خواهد داد و نمایندگان این مجلس نیز طرح‌های خود را که ناظر بر کیفیت تشکیل این هیأت‌ها باشد، تقدیم هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری خواهند کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تشکیل هیأت اندیشه‌ورز جرء وظایف پایدار مجلس خبرگان تلقی می‌شود، ابراز داشت: نمایندگان این مجلس نباید به مطالبه رهبر معظم انقلاب به عنوان امری موضعی نگاه کنند، چرا که این مسأله‌ وظیفه‌ای پایدار برای این مجلس تلقی می‌شود که همواره باید پیگیر آن باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه بسیار والای مجلس خبرگان رهبری در جامعه، اعضای این مجلس باید نسبت به تشکیل هیأت‌ اندیشه‌ورز جدی بوده و احساس تکلیف داشته باشند، چرا که حتی اگر رهبر انقلاب چنین مبحثی را مطرح نمی‌کرد، این مجلس باید به دنبال تشکیل چنین هیأتی می‌بود و امروزه نیز به طریق اولی باید این مسأله را پیگیری کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری علاوه بر اعضای این مجلس می‌تواند از خبرگان و کارشناسان دلسوز، متعهد و کاردان در بدنه سه قوه، تحصیل‌ کردگان حوزوی، مجتهدان و اساتید دانشگاهی بهره‌گیری کنند./878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات