۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۳۰۶۴۷
تجمع علمای مسلمان لبنان:

ترکیه سبب جولان تروریست‎ها در سوریه شد

تجمع علمای مسلمان لبنان نسبت به مشارکت ترکیه در پاکسازی سوریه از لوث تروریست ها هشدار داد.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی از مقاومت اسلامی به عنوان شریف‎ترین و درخشان‌ترین پدیده تاریخ یاد کرد و افزود: جسارت برخی افراد علیه مقاومت سبب اعتلای جایگاه آنان و کاهش اهمیت و اراده نیروهای مقاومت نمی شود.

این تجمع اظهار داشت: کسانی که درصدد تشکیل ائتلاف بین المللی علیه حزب الله هستند همچنان در حال برنامه ریزی و اختصاص بودجه جهت ضربه زدن این حزب بود و بارها همانند جنگ سال 2006 در هدف خود ناکام می مانند.

علمای شیعه و سنی لبنانی بر لزوم حل مشکل آوارگان سوری تأکید کرده و ادامه دادند: آوارگان سوری باید با تشکیل کمیته ای مشترک میان سوریه و لبنان به کشور خود بازگردند چرا که عدم حل این بحران نه تنها بر دولت سوریه بلکه بر لبنان نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

آنان همچنین مصالحه میان فتح و حماس را مورد تقدیر قرار داده و تصریح کردند: این مساله راه را برای حماس جهت ترک مسائل اقتصادی و اجتماعی به دولت فلسطین و پرداختن به مقاومت می شود.

در ادامه این پیام با اشاره به هجمه های صورت گرفته علیه مقاومت آمده است: هرگونه تعرض به سلاح مقاومت را تجاوز به خط قرمز می دانیم و مصالحه باید موجب گسترش و حمایت مقاومت شود نه اینکه مقدمات تعرض و نابودی آن را فراهم کند.

تجمع علمای مسلمان لبنان با تأکید بر ضرورت پایان حضور گروه های تکفیری در سوریه خاطرنشان ساخت: مشارکت نیروهای ترکیه یا واگذار کردن پاکسازی آخرین مناطق اشغال شده در سوریه جای شک و تردید دارد چرا که این تروریست ها بر اساس توافق با ترکیه وارد سوریه شده و این کشور به جولانگاه گروه های تروریستی مبدل شد.

این تجمع ادامه داد: ترکیه سبب شد تا هرگونه راه حل در سوریه که از مصالح ترکیه به دور باشد، به نتیجه نرسد، بنابراین محور مقاومت باید به این مساله آگاه باشد./980/ب902/د

ارسال نظرات