۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۵۳۱۱۹۵
حجت الاسلام مومنی:

گریه بر امام حسین قلوب و عقول تعطیل شده را احیا می‌کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عاشورا با خود حزن و اندوه را به ارمغان می آورد، گفت: حزن و اندوه برای شهادت امام حسین(ع) قلوب و عقول تعطیل شده را احیا می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه، پنج شنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه محرم و به همت هیات بیت الزهرا(س) در تهران پارس برگزار شد، گفت: ما در محضر حضرت آیت‌الله وحید خراسانی بودیم که ایشان گفتند تفقه در محوری‌ترین عبادت و کانونی‌ترین فعل تاریخ لازم است این کلام برای ما سوال شد که منظور این اتفاق مهم تاریخی چیست؟ پاسخ دادند عاشورا.

وی افزود: عاشورا کانونی‌ترین فعل تاریخ است لذا اباعبدالله الحسین(ع) در تمام شؤون اثرگذار بوده و سبب کسب معرفت و بصیرت افزایی انسان می‌شود.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: تاثیری که امام حسین(ع) برتاریخ دارد هرگز بر خود کهنگی نمی‌پذیرد بنابراین اگر کسی با ایشان ارتباط برقرار کند و نسبت به حضرت شناخت حاصل کند به طور قطع به معرفت و تقرب الهی دست خواهد یافت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر کسی بخواهد سالک طریق سیدالشهدا(ع) شود باید از سطحی نگری به جد پرهیز کند، گفت: یکی از این سطحی نگری ها همان اتفاقی بود که امسال در یکی از هیئت‌های تهران اتفاق افتاد و فردی دز وسط مجلس عزاداری روز عاشورا بلند شد و فریاد کرد، امروز روز شادی است، لباس شادی به تن کنید، امام حسین(ع) در این روز به محبوب خود رسید؛ این سخن نشان از سطحی‌نگری به واقعه عاشورا است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عاشورا با خود حزن و اندوه را به ارمغان می آورد، عنوان کرد: از رهگذر این حزن و اندوه یک مطلب مهم نصیب عباد می‌شود و آن احیای قلوب و عقول تعطیل شده است، عقل انسان با کلام حضرت، حماسه و ابتلائات امام حسین(ع) به بالندگی می‌رسد.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) از ابتدای محرم عزادار بودند حرارت عزاداری بر امام حسین(ع) هرگز به خود خنکی نمی‌بیند چرا که عزداری بر اباعبدالله الحسین(ع) منشا تحول همه روزگاران است بنابراین حضرت سیدالشهدا(ع) محدود به یک ادیان، نسل و زمان خاص نیست.

استاد حوزه علمیه شناخت رابطه باطنی سیدالشهدا(ع) با خداوند متعال را برای حیات انسان لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: در سیره اهل بیت(ع) عقلانیت و منطق حاکم است و تزویر و دورویی در سبک زندگی آنان امری باطل و بی معناست./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات