۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۳۱۳۸۵
نماینده هرمزگان در مجلس:

مجمع قرآنیان هرمزگان بهترین مرکز تصمیم گیری در عرصه فعالیت های قرآنی است

نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان از مجمع قرآنیان هرمزگان به عنوان بهترین مرکز تصمیم گیری و تاثیرگذار در عرصه فعالیت های قرآنی استان یادکرد.
هاشمی تختی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، مجمع قرآنیان استان هرمزگان با حضور قاریان، حافظان، مربیان و مدیران موسسات و خانه های قرآن روستایی، خادمیان و فعالان قرآنی در حسینیه جهرمی های مقیم بندرعباس برگزار شد و در این مجمع که علاوه بر فعالان قرآنی، تنی چند از مسئولان نیز حضور داشتند، حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس، قشم، بندرخمیر و حاجی آباد و رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان به عنوان میهمان ویژه این مجمع به ایراد سخن پرداخت.

هاشمی تختی از مجمع قرآنیان به عنوان مرکز تصمیم گیری و تاثیرگذار در عرصه فعالیت های قرآنی نام برد و تاکید کرد: این مجمع در صورتی که قانونمند و تشکیلات منسجم باشد می تواند منشا اثر زیادی باشد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، بندرخمیر و حاجی آباد در ادامه بر لزوم تشکیل جلسات مستمر این مجمع در استان هرمزگان تاکید کرد و افزود: باید به دنبال این باشیم که قرآن را تبدیل به اولویت زندگی تمامی جامعه کنیم.

وی همچنین با تاکید بر تعلیم و آموزش تمامی خانواده‌ها به علوم و منویات الهی تصریح کرد: همگان باید به قرآن به عنوان کتاب وحدت بین تشیع و اهل سنت تمسک بجویند.

 رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان به تلاش دشمنان در دور کردن جوانان از معنویات و منحرف کردن این قشر از جامعه افزود: امروز دشمنان در کمین جوانان هستند تا آن‌ها را به هر وسیله ممکن به انحراف بکشند و هجمه و توطئه گسترده‌ فرهنگی علیه ما راه انداخته‌اند، بنابراین بهره جستن از آموزه های قرآنی بهترین روش برای مصونیت نسل جوان است.

هاشمی تختی با بیان اینکه با اتکاء بر قرآن می‌توان در برابر توطئه های دشمنان محکم و استوار ایستاد، گفت:‌ منشور و میثاق نامه ما با امام راحل، تربیت نسل قرآنی و اجرای علوم این معجزه خداوندی در خانه‌های ایرانیان است که با استفاده از راهکارهای قرانی می‌توان در تمامی ابعاد جامعه بهترین عملکرد را داشت.

در ادامه این مراسم، ناصر جعفرزاده رییس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان به تشریح اهداف و برنامه های پیش روی مجمع قرآنیان استان پرداخت و گفت: اعلام مواضع صریح و به موقع به رویدادهای قرآنی و فرهنگی استان و کشور و جهت دهی و ساماندهی به برنامه ها و فعالیت های قرآنی استان از جمله اهداف برگزاری این مجمع  است.

مسؤول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین، ارائه راهکارهای مناسب جهت ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های قرآنی استان و بازنگری در فرایند آموزش قرآن را از دیگر اهداف برگزاری مجمع قرآنیان استان هرمزگان عنوان کرد.

گفتنی است، مجمع قرآنیان استان هرمزگان با حضور نخبگان و فعالان قرآنی استان شامل قاریان، حافظان، مدیران موسسات و خانه های قرآنی روستایی، اساتید و مربیان و خادمان قرآن امروز در حسینیه جهرمی های مقیم بندرعباس برگزار شد./851/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات