۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۵۳۵۳۳۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

حضور رسانه ها در نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی هوشمندانه بوده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: برخی از رسانه‌ها، هوشمندانه از فرصت استفاده کرده و در نهمین نمایشگاه مطبوعات استان حضور پرقدرت دارند که این حضور آثار مثبتی در آینده فعالیت آن‌ها خواهد گذاشت.
حضور رسانه ها در نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی هوشمندانه بوده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز در بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: برگزاری همزمان نمایشگاه مطبوعات با نمایشگاه کتاب تبریز مزیت‌هایی دارد که نباید مورد غفلت واقع شود.
وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای بازدید‌کنندگان از نمایشگاه کتاب که تا مرز 800 هزار نفر هم می‌رسد، این نمایشگاه بستری برای دیده شدن است؛ امسال شاهد حضور مؤثر و فعال خانه مطبوعات استان به عنوان متولی برگزاری نمایشگاه مطبوعات بودیم که این تجربه برای نخستین بار صورت گرفت.
محمدپور با اشاره به اینکه شاهد رشد کمی و کیفی رسانه‌های استان هستیم، گفت: وظیفه ما، فراهم کردن بستری برای دیده شدن و رشد اصحاب رسانه است که ظرفیت نمایشگاه کتاب نیز فرصت مناسبی برای منعکس کردن فعالیت‌های رسانه‌هاست و به همین دلیل، در حاشیه نمایشگاه کتاب، بهترین سالن را برای برگزاری نهمین نمایشگاه مطبوعات استان در نظر گرفته‌ایم. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: برخی از رسانه‌ها، هوشمندانه از این فرصت استفاده کرده و در نهمین نمایشگاه مطبوعات استان حضور پرقدرتی داشتند که قدردان این حضور هستیم، چرا که حضور رسانه‌ها در نهمین نمایشگاه مطبوعات، آثار مثبتی در آینده حرکتی آن‌ها خواهد گذاشت. 
وی ادامه داد: رسانه‌هایی که در این رویداد مهم رسانه ای شرکت نکرده‌اند، از مزایا و منافع آن بی‌بهره خواهند ماند؛ نمایشگاه مطبوعات استان ظرفیت آن را دارد که به عنوان یک میدان رقابتی سالم برای رسانه‌های استان مطرح باشد، اما به حق باید گفت که هنوز هم این نمایشگاه با حد مطلوب خود بسیار فاصله دارد و بسیاری از رسانه‌ها بیش از آنکه اقدام به محتواسازی برای مردم کنند، از ظرفیت تبلیغاتی نمایشگاه بهره گرفته و خود را تبلیغ می‌کنند.
محمدپور تصریح کرد: هرچند یکی از رسالت‌های این نمایشگاه «معرفی رسانه‌ها و همچنین آشنایی مردم با رسانه‌های استان» است اما هرگز نباید این فضای سرشار از پتانسیل را کلیشه‌ای کرده و صرفا در "نشر اخبار مسؤولان و تبلیغ رسانه متبوع" به کار گرفت.
وی با بیان این‌که نمایشگاه مطبوعات ظرفیت‌های بسیاری داشته که یکی از آن‌ها دادن آگاهی به مردم جهت پیگیری اخبار موثق و معتبر است، اینکه مردم از کدام منابع اخبار و اطلاعات معتبر را تهیه کنند؛ امروزه فضای باز رسانه‌ای و همچنین تکثر شبکه‌ها و کانال‌های اطلاع‌رسانی، موجبات آن را فراهم کرده تا عده‌ای سودجو با نیات نامعلوم و گاهی پلید، اقدام به نشر اکاذیب کرده و اعتماد مردم را به رسانه‌ها کاهش دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان با تقدیر از نقش مؤثر و فعال خانه مطبوعات استان در برگزاری نهمین دوره نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برون‌سپاری در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است که در این راستا خانه مطبوعات بازوی رسانه‌ای ادارات ارشاد استانی شناخته می شوند.
همچنین مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این تشکل رسانه‌ای اظهار داشت: خانه مطبوعات استان امسال متولی برگزاری نهمین دوره نمایشگاه مطبوعات آذربایجان‌شرقی شده است و شاهدیم که بیش از 60 رسانه استانی در این رویداد فرهنگی مشارکت دارند.
وی با اشاره به این‌که نمایشگاه مطبوعات استان پس از وقفه‌ای چهار ساله به همت خانه مطبوعات و با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود، گفت: حضور رسانه‌های شهرستانی و مجازی در این رویداد مهم فرهنگی قابل توجه و در نوع خود نسبت به گذشته بی‌نظیر بوده است./935/د
۱۰۳/ب۲

 

ارسال نظرات