۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۳۵۶۱۰
اربعین؛

اربعین سرمایه ای ارزشمند در راستای تقویت معنوی است

مدیر حوزه علمیه لرستان اربعین حسینی را سرمایه ای بزرگ در راستای تقویت معنویت خواند و گفت: با بهره گری از ظرفیت معنوی اربعین هجمه ها و توطئه های دشمن در عرصه های مختلف خنثی می شود.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تبیین سیره علما و بزرگان در توجه به مقوله اربعین بیان داشت: فرهنگ اربعین با توجه به روایات و ایده علمای بزرگ پس از واقعه کربلا، چهلم و نخستین سالگرد شهادت امام حسین(ع) با زیارت جابربن عبدالله انصاری شکل گرفت.

وی با اشاره به فضیلت زیارت اربعین افزود:امام باقر(ع) می فرمایند اگر مردم فضیلت زیارت امام حسین(ع) را می دانستند از شوق زیارت از دنیا می رفتند، این مهم نشان دهنده اهمیت زیارت اربعین و فضیلت این زیارت است.

مدیر حوزه علمیه لرستان پیاده روی اربعین حسینی را فرصتی مناسب و به عنوان یک فرهنگ برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: حضور گسترده مردم در ابن همایش بزرگ جهانی نمایش دهنده همدلی و همراهی پیروان مکتب اهل بیت(ع)، شیعیان، اهل تسنن و جهانیان است که برای تکریم و تجلیل این صحنه بزرگ از کشورهای مختلف خود را به همایش پیاده روی اربعین می رسانند.

وی در ادامه اربعین حسینی را سرمایه ای بزرگ خواند و اظهار داشت: با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های تبلیغی باید در راستای بهره مندی ظرفیت اربعین بهره مند شد و فضیلت های زیارت اربعین را در جامعه نهادینه ساخت.

حجت الاسلام میناپور امام حسین(ع) را مصباح هدایت خواند و ادامه داد:حضور گسترده مسلمانان به ویژه شیعیان در همایش پیاده روی اربعین این نوید را می دهد که این حضور به وجود آورنده همدلی و اتحاد بین مسلمانان سراسر جهان در آینده است.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین هر سال پر رونق تر نسبت به گذشته می شود، افزود: نتیجه این حضور ترویج مکتب اهل بیت(ع) در جامعه است و این حضور محبت به اهل بیت(ع) را در دل مسلمانان مستحکم تر می کند.

حجت الاسلام میناپور ادامه داد: در راستای نهادینه سازی ارزش ها و تبیین مکتب حسینی به ویژه بین نسل جوان اربعین باید فرهنگ عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: مکتب حسینی مکتبی الهی است و در زیارت عاشورا به عنوان ثارالله معروف است، نهضت عاشورا ریشه الهی داری و برای همیشه ماندگار است.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره با اینکه امام حسین(ع) از همه چیز گذشت و جان و مال خود را فدای ارزش های الهی کرد، بیان داشت: وعده الهی بر ماندگاری نهضت عاشورا است و اربعین هر سال پرفروغ تر از گذشته می شود و  این امر خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت تبلیغی مبلغان دینی، ترویج و تبیین ارزش های دینی و اهداف قیام امام حسین(ع) اربعین و نهضت عاشورا به یک فرهنگ ماندگار تبدیل شده است و این فرهنگ خنثی کننده هجمه های دشمن در زمان های مختلف است.

حجت الاسلام میناپور خاطرنشان کرد: حضور گسترده آحاد مردم در مراسم پیاده روی اربعین موجب عصبانیت دشمن شده؛ اما کینه توزی دشمن و گروه های تکفیری داعش نسبت به محبت اهل بیت(ع) بر اراده این ملت ضربه ای وارد نمی کند./۹۴۵۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات