۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۳۵۸۹۳
نمایشگاه مطبوعات؛

موضع انفعالی در برابر شبهات جواب نمی دهد/ باید به اندیشه های غربی هجوم برد

سخنران و کارشناس مذهبی موضع انفعالی در برابر هجمه های اعتقادی دشمنان را نادرست خواند و تاکید کرد که باید به اندیشه های غربی هجوم ببریم.
عضو برتر جامعه مبلغین کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام ابراهیم بهاری عضو جامعه مبلغین کشور با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: اربعین، یک حمله پدافند غیرعاملی  علیه دشمنان ایران و اسلام است که هیچ کس جرات حمله نظامی و زبانی را به آن ندارد، زیرا این حرکت از اندیشه های مردمی بر می خیزد. 

 وظیفه خبرگزاری رسا، آگاهی بخشی جامعه از بعد شرعی است

عضو جامعه مبلغین برتر کشور با اشاره به این که رسانه های حوزوی باید از افراد متخصص در هر زمینه استفاده کنند، گفت: رسانه های حوزوی باید در زمینه های مختلف تخصصی تر شوند تا بتوانند موارد شرعی و اعتقادی ای را که جامعه به آنها آگاه نیست، به خوبی منعکس کنند.

حجت الاسلام بهاری تاکید کرد: وظیفه خبرگزاری رسا، آگاهی بخشی جامعه از بعد شرعی است.

عضو جامعه مبلغین برتر کشور اظهار داشت: خبرگزاری رسا باید به معرفی حوزه، مبانی حوزوی و اندیشه مکتب تشیع در سطح بین المللی بپردازد.

وی افزود: مسؤولیت خبرگزاری رسا در بعد اطلاع رسانی مذهبی، فرهنگی و شکل گیری سبک زندگی اسلامی بیشتر از سایر رسانه ها است و باید معارف دینی را با زبان مردم به جامعه تزریق کند.

رسانه های حوزوی نباید به شکل انحصاری وارد عمل شوند

حجت الاسلام بهاری بیان کرد: رسانه های حوزوی نباید به شکل انحصاری وارد عمل شوند، چراکه دچار نقصان خواهند شد.

عضو جامعه مبلغین برتر کشور ادامه داد: رسانه های حوزوی باید به گونه ای عمل کنند که سایرین از اخبار و اطلاعات آنها استفاده کنند تا مخاطبان جوان را با بی طرفی، انتقاد منصفانه، برطرف کردن شبهات و پاسخ دادن به آن ها به خود جذب کنند.

حجت الاسلام بهاری با اشاره به این نکته که امروزه جایگاه ارزش و ضد ارزش تغییر کرده است، گفت: دلیل جابجایی جایگاه ارزش و ضد ارزش، ضعف فرهنگی موجود در کشور است.

عضو جامعه مبلغین برتر کشور اظهار داشت: امام سجاد(ع) در کتاب رساله الحقوق خود به حقوق الهی، انسانی، نفسانی و محیط اشاره کرده است.

حجت الاسلام بهاری با بیان این که غرب به دنبال این است که افکار خود را به جوانان کشورهای دیگر تحمیل کند، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران نباید در مقابل هجمه دشمنان خود منفعل باشد و باید فعالانه با حمله بر اعتقادات و تفکرات غربی، معارف حقه را به جهانیان عرضه کند.

به گزارش رسا، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات میزبان بیش از ۶۰۰ رسانه است که در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع برگزار شده است.

در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی)  و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.

همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند.

گفتنی است، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات روز جمعه (۵ آبان ماه) آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان نیز در مصلای تهران برپا خواهد بود./۸۴۲/پ۲۰۱/ج

ارسال نظرات