۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۳۵۹۳۷
نمایشگاه مطبوعات؛

پزشکیان: وعده دادن دولت بدون هماهنگی قابل حل نیست/ ضرورت اصلاح ابزارهای نظارتی مجلس

نایب رییس مجلس با اشاره به وعده های اقتصادی دولت گفت: وعده بدون هماهنگی قابل حل نیست، بدون توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، رسیدن به وعده ها کار ساده ای نیست.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در سومین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، با اشاره به اهمیت نظارت مجلس بر دولت، گفت: به صورت کلی روش علمی برای نظارت کردن طی نمی شود.

وی افزود: نظارت ها به صورت فردی و گاها به صورت کمیسیونی است اما این که به صورت علمی در یک چارچوب با ابزار مشخص و بر اساس زمان بندی مشخص انجام شود متأسفانه وجود دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: به عنوان مثال قوه قضائیه اعلام می کند که کسی را دستگیر کرده اما زمانی این کار رخ داده که 8 هزار میلیارد از دست رفته است، اگر سیستم نظارت وجود داشته باشد حتی مبالغ پایین نیز کم نمی شود.

وی ادامه داد: ما مشکل از نظر علمی و ابزارهای نظارتی داریم و تا این راه اصلاح نشود تنها با یکدیگر دعوا کرده و مقصر می کنیم، در آستانه 40 سالگی انقلاب هستیم اما هنوز از ابزارهای علمی برای نظارت کردن، قانون نوشتن و حل مشکلات استفاده نشده یا به صورت کم بوده است.

نایب رییس مجلس با بیان این که برای اصلاح روند در حال کارکردن به مقدار وسع هستیم، ابراز داشت: به نظر بنده حوزه های علمیه در این زمینه رسالت بزرگی دارند چرا که فرهنگ و اندیشه در جامعه از سوی آن ها صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: این که یک نفر راحت بتواند در همه چیز نظر بدهد نشانه جهل است نه این که نشانه علم باشد، در کشور همه درباره همه چیز نظر کارشناسی می دهند که این مشکل را باید از نظر علمی و فرهنگی حل کرد.

پزشکیان با اشاره به وعده های اقتصادی دولت، خاطرنشان کرد: وعده بدون هماهنگی قابل حل نیست، بدون توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، رسیدن به وعده ها کار ساده ای نیست و همه باید دست به دست هم دهیم تا کارها حل شود، با اختلاف قدرتمندترین انسان ها زمین گیر می شوند از این رو باید وحدت ایجاد کرد./1323/۲۰۱/ح

ارسال نظرات