۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۳۶۰۴۷
حجت الاسلام والمسلمین رشاد:

عروسک‌ گردانان داعش حرکات عظیمی مانند اربعین را رصد می‌کنند

رییس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران گفت: تمام عالم و تاریخ در کربلا و عاشورا فشرده شده است به همین علت است که ارزش دارد به اندازه تمام تاریخ بر آن اشک بریزیم.
آیت الله رشاد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران و تولیت و مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) در مراسمی که امروز در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: هر کسی به نحوی در مقام آن است که بتواند این امکان را فراهم کند که خود را به راهپیمایی معظم، میلیونی و بی نظیر اربعین برساند.

وی افزود: تأسف‌بار است که در داخل و خارج کشور کسانی که حوادث جزئی را در سطح ملی و جهانی مطرح می‌کنند، درباره اجتماعاتی نظیر اربعین حسینی سکوت کرده و یا با اطلاعات جزئی خبررسانی می‌کنند.

رییس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران ابراز داشت: اربعین حسینی خودجوش‌ترین حرکتی است که احدی برای آن دستور نمی‌دهد و هزینه نمی‌کند ولی مردم با عشق و شیداییِ از عمق جان برخاسته اقدام به چنین حرکتی می‌کنند که می‌تواند به عنوان بزرگترین رکورد تجمع خودجوش، داوطلبانه و عاشقانه در دنیا ثبت شود اما رسانه‌های صهیونیستی، آمریکایی و غربی با تبانی خاصی، سکوت خبری محض را پیشه کرده‌اند.

سکوت رسانه‌های بیگانه درباره حرکت میلیونی اربعین

وی اظهار داشت: اگر اندازه یک صدم جمعیت زیارت اربعین را گروهی بی‌فرهنگ، بی اخلاق و یا همجنس باز در بیابانی برای اجتماع و شعار دادن جمع می‌شدند، همین رسانه‌ها بلوا و غوغا در عالم به راه می‌انداختند، اما وقتی انسان‌هایی عاشق و دلباخته صدها کیلومتر را از کشور و شهرشان بعضاً با پای برهنه طی می‌کنند و شمار قابل توجهی از آنها شاید زندگی زیر خط فقر دارند و با دلی پاک، صحنه‌های معنویت و ایثار را می‌آفرینند، خبرنگاران رسانه های بیگانه هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند؛ هزاران تیتر و میلیون‌ها خبر تولید می‌کنند اما در برخورد با این حماسه بی‌تفاوت رفتار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد ابراز داشت: حماسه و حرکت میلیونی اربعین نشان می‌دهد تنها در قضیه داعش نیست که نیروهای مجاهد ایرانی رسماً به حمایت از حرم اهل بیت برخاستند، این حضور معنایش این است که الان که هیچ خطری در کربلا وجود ندارد و عتبات امن است، مردم میلیونی برای زیارت می‌روند، اگر مورد هجمه قرار بگیرد قطعاً بیش از اینها این بارگاه مقدس را مورد حمایت و دفاع قرار خواهند داد.

عروسک‌ گردانان داعش حرکات عظیمی مانند اربعین را رصد می‌کنند

وی در ادامه افزود: اگر داعش این حرکت را نفهمد، عروسک ‌گردانان داعش به این حرکات عظیم توجه دارند. اگر به لحن بیگانگان و رسانه‌های آنها توجه کنیم، می‌بینیم که بعد و قبل از راهپیمایی ۲۲ بهمن تا چه اندازه لحن صحبت‌های آنها تغییر می‌کند. سران غربی اخبار راهپیمایی‌ها را کنترل و رصد می‌کنند تا ببینند مردم تا چه حد پشت انقلاب و نظام حضور دارند و آن را حمایت می‌کنند، قطعاً راهپیمایی مردم را در زیارت اربعین نیز رصد کرده و روی آن محاسبات انجام می‌دهند، این حرکات را تجزیه و تحلیل کرده و از آنها نتیجه گیری می‌کنند.

رییس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران ابراز داشت: آمریکا در لحظات بحرانی همواره به داد داعش رسیده ولی دلیل اینکه بساط داعش در عراق و بساط مزدوران صهیونیستی در کردستان عراق برچیده شد، به دلیل حمایت مردم ایران است که بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه بیان داشت: ایمان و روحیه حماسی ملت ایران سنجیدنی است و غربی‌ها برای پیاده کردن نقشه‌های شوم خود، آنها را مورد سنجش قرار می‌دهند. راهپیمایی اربعین به عشق امام حسین(ع) و با شمع وجود ایشان قرن‌هاست که راه هدایت را برای انسان‌های آزاده روشن کرده و وجود ایشان راه انقلاب اسلامی و انقلابی طی کردن را پیش روی همه ما گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد ابراز داشت: این سخن امام خمینی(ره) که ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر است، عبارتی الهی است، که با همین مشعل، راه انقلاب اسلامی روشن شد؛ همواره مسلمانان و غیر مسلمانان در طول ادوار متعدد بر این باور بودند که امام حسین(ع) مصباح هدی و سفینه نجات است.

وی با بیان اینکه ائمه هدی تماماً نور واحد هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند، گفت: هر یک از ائمه اگر در موقعیت امام حسین(ع) قرار داشتند، همان کاری را انجام می‌دادند که امام به آن عمل کرد.

عاشورا،  تمام تاریخ و کربلا تمام هستی و جهان است

رییس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران اظهار داشت: در میان ائمه هدی(ع) فقط تربت امام حسین(ع) است که مستحب است به آن تقرب بجوییم و بر آن سجده کنیم ولی خاک حرم امام رضا(ع) یا امام علی(ع) این حکم را ندارد همچنین در ادعیه مفاتیح الجنان زیارت امام حسین(ع) در اکثر ایام الله، موالید و اعیاد سفارش شده در صورتی که برای سایر معصومین این چنین سفارش نشده است؛ در مورد هیچ امام معصومی گفته نشده که در زیر قبه ایشان هر دعایی مستجاب است، اما درباره امام حسین(ع) این روایت وجود دارد و اینها تنها چند مورد از صدها ویژگی و موهبت خاص امام حسین(ع) است.

وی افزود: امام حسین(ع) در بین بشریت برگزیده خداوند است. امام حسین(ع) سید شهدا و سالار تمام تاریخ بشریت است و در تاریخ بشریت هر که شهید شده زیر پرچم و علم ایشان است. کربلا تنها یک سرزمین و عاشورا تنها یک روز نیست. عاشورا،  تمام تاریخ و کربلا تمام هستی و جهان است و تمام عالم و تاریخ در کربلا و عاشورا فشرده شده است به همین علت است که ارزش دارد به اندازه تمام تاریخ بر آن اشک بریزیم.

کربلا و عاشورا لیله‌القدر تاریخ است

حجت الاسلام والمسلمین رشاد ابراز داشت: زمان و مکان شهادت امام علی(ع) تقدس ذاتی دارد اما کربلا و عاشورا لیله‌القدر تاریخ است که کوچک و بزرگ، زن و مرد، دارا و ندار را از سراسر جهان با جذبه خاصی به سوی خود می‌کشاند، در خودِ عدد اربعین نیز اسراری نهفته است که اهل معرفت آن را می‌دانند و درک می‌کنند.

رییس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران بیان داشت: در زیارت بزرگان دین آرزوهای بزرگ و نامتناهی از جمله حال ورع و تقوا، حسن عاقبت، توفیق تحصیل علم و قرارگرفتن در معرض نفحات الهی و خدمات به بندگان خدا و جامعه اسلامی بخواهیم.

وی در پایان با ذکر لعنی که در زیارت عاشورا بر اولین ظالم در حق پیامبر(ص) و آل ایشان آمده، خاطرنشان کرد: به تعبیر حاج آقا مجتبی تهرانی ثواب و کارکرد لعن در قضای بسیاری از حوائج حتی از کارکرد صلوات بیشتر است./966/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات