۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۳۶۳۸۶
نمایشگاه مطبوعات؛

حداد عادل: فرهنگستان زبان و ادب فارسی آماده برپایی دوره‌های تخصصی برای رسانه ها است

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در مورد وضعیت همکاری این فرهنگستان با رسانه‌ها، گفت: فرهنگستان زبان و ادب فارسی آماده است برای هر یک از مطبوعات و رسانه‌ها که مایلند دوره های تخصصی برگزار کند.
اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، غلامحسين حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی بعدازظهر امروز در اختتامیه بيست و سومين نمایشگاه مطبوعات كه در نيم طبقه مصلي تهران برگزار شد با اشاره به اينكه هر چه انضباط زبانی بیشتر باشد انضباط فکری نیز بیشتر است، اظهار داشت: برای درست نویسی مطبوعات در سال های اخیر برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است و 5 سال است که رسانه‌ها را از نظر رعایت موازین زبان و ادبیات فارسی داوری می‌کنیم.

وي ادامه داد: فرهنگستان زبان و ادب فارسی آماده است برای هر یک از مطبوعات و رسانه‌ها که مایلند دوره های تخصصی برای همکاران خود برگزار کنند، همکاری کند، گاهی در رسانه‌ها به فرهنگستان زبان و ادب فارسی جفا می‌شود و گاهی رسانه‌ها واژه‌هایی را که روح فرهنگستان هم از آن واژگان بی‌اطلاع است را هم به فرهنگستان منسوب می‌کنند.

رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسي تاكيد كرد: از رسانه‌ها تقاضا دارم  دستاوردهای درست و حقیقی فرهنگستان زبان و ادب فارسی را منعکس کنند.

حداد عادل در پايان گفت: امیدوارم جایزه‌های پاسداشت زبان فارسی در رسانه‌ها به موقع به دست خبرنگاران برسد قبل از آنکه عرق زحمات آنها خشک شود./٨٣٧/۲۰۱/ح

ارسال نظرات