۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۵۳۶۵۷۶
ریيس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

مرگ بر آمريكا ريشه در قرآن كريم دارد

دبير ستاد بزرگداشت مراسم ۱۳ آبان استان تهران با اشاره به بيانات رهبري مبني بر عدم اعتماد به آمريكا، ريشه اين بيانات را منطق عاشورا مطرح كرد و گفت: هركس پرورش يافته مكتب حسين بن علي(ع) و معتقد به قرآن است بداند كه مرگ بر آمريكا ريشه در قرآن كريم دارد.
سید محسن محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام سید محسن محمودی گلپايگاني ریيس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران عصر امروز در همايش استكبار ستيزي كه در دژبانی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با بيان اينكه امام حسين(ع) اسلام ناب محمدي را بيمه كرد، گفت: به گفته بزرگان دين پيامبر اساس اسلام را بنيانگذاري كرد و استمرار آن به بركت قيام امام حسين(ع) بود.

وي تأكيد كرد: اگر عاشورا و كربلا نبود بندگي به معناي واقعي آن محقق نمي‌شد، اگر امروز اثري از اسلام علوي است آن را  مديون حسين بن علي(ع) هستيم، وقتي مي گوييم «السلام عليك يا اباعبدالله» يعني سلام بر تو اي كسي كه پدر بندگي خدا هستي.

امام جمعه موقت ورامين اضافه كرد: حسين(ع) در يك روز تمام هستي اش را براي اسلام و قرآن داد و خم به ابرو نياورد و تنها جمله اش اين بود كه «الهی رِضاً بِرِِضِاکَ، صََبراً عَلی قَضائِک».

وي انقلاب اسلامي را ادامه مسير بندگي حسين(ع) و استمرار آن برشمرد و افزود: حركت انقلاب اسلامي از سوی امام بزرگوار همانند فرزندان زهرا(س) باعث شد تا در اين عصر جاهليت مدرن پرچم عدالت خواهي و حق طلبي برافراشته شود، نظام 2500 ساله شاهنشاهي در اين كشور به زير كشيده شود و پيام هاي حيات بخش و نوراني اسلام نه تنها در ايران اسلامي بلكه در سراسر دنيا نهادينه شود.

مدير حوزه علميه امام صادق(ع) ورامين خاطر نشان كرد: اگر تا ديروز در ايران از ارزش ها و حقايق اسلام سخن گفته مي‌شد، امروز شاهد آن هستيم كه فرياد امام از نيجريه، يمن، بحرين و حتي كشورهاي اروپايي شنيده مي‌شود، اگر تا ديروز پرچم سيدالشهدا(ع) در خيابان هاي قم، تهران و مشهد به حركت در مي آمد و هيئات حسيني(ع) به راه مي افتاد؛ امروز ميبينيم كه اين پرچم ها در خيابان نيويورك به اهتزاز در آمده است.

انقلاب اسلامي الهام گرفته  از مكتب عاشورا است

وي حركت عاشورايي امام راحل را ملهم از مكتب عاشورا دانست و اذعان كرد: امام شاگرد مكتبي است كه خط مشي آن را رسول خدا(ص) و خاندانش ترسيم كرده اند.

حجت الاسلام محمودي خاطر نشان كرد: وقتي در مدينه نزد سيدالشهدا(ع) آمدند، خلافت يزيد را اعلام كردند و خواستار بيعت امام با يزيد شدند؛ آنگاه حضرت ابا عبدالله(ع) اين خط مشي را براي امروز ما تا قيامت ترسيم كردند، امام فرمود «من حسينم، پدرم علي(ع) است، مادرم زهرا(س) است، جدم رسول الله(ص) و مادربزرگم خديجه كبري(س) است و بعد يك جمله كليدي فرمود كه مثل من حسين با مثل يزيد بيعت نميكند، نفرمود كه حسين با يزيد بيعت نمي‌كند چرا كه اگر اعلام مي‌كرد حسين با يزيد بيعت نمي‌كند ممكن بود در طول تاريخ تحريف كنندگان بگويند آن جنگ نزاع شخصي بوده، اما با اين بيان امام، قضيه دو جريان متفاوت خدايي و شيطاني، جريان حق و باطل و جريان نور و ظلمت را نشان مي دهد، پس در طول تاريخ تا حسيني و يزيدي باشد هرگز ديگر مثل حسين(ع) با مثل يزيد بيعت نمي‌كند.

استاد حوزه در ادامه با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر عدم اعتماد به آمريكا، ريشه اين بيانات را همان منطق حسين مطرح كرد و گفت: امامي كه فرمود آمريكا شيطان بزرگ است، امامي كه فرمود رابطه ايران و آمريكا مثل رابطه گرگ و ميش است، رهبري كه مثل كوه در برابر آمريكا ايستاده و هرگونه سازش و تسليم در برابر آمريكا را رد مي كند آيا مي تواند ريشه اي غير از عاشورا داشته باشد؟ در فرهنگ عاشورا هيچ كسي مثل حسين با مثل يزيد بيعت نخواهد كرد.

پيروي كننده قرآن بايد اهل استكبارستيزي باشد

وي با يادآوري سخن تاريخي شهيد بهشتي مبني بر اينكه «به آمريكا بگوييد از ملت ما عصباني باش و از اين عصبانيت بمير»، اعلام كرد: هركس مسلمان، معتقد به قرآن و پرورش يافته مكتب وحي است بايد بداند كه ريشه مرگ بر آمريكا در قرآن كريم است، در اين كتاب خدا با صراحت خطاب به دشمنان و كفار آمده است «شما كه نمي توانيد اسلام و عزت مسلمين رو ببينيد، بميريد.»

اين خطيب توانا با بيان خاطره اي از مفسر قرآن حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي بيان كرد: آقاي قرائتي گفت وارد مسجدي شدم و ديدم كه نمازگزاران بعد از نماز، تكبير و مرگ بر آمريكا را نمي‌گويند، پرسيدم چرا؟ گفتند ما اينجا براي نماز آمده ايم چكار به آمريكا داريم، من هم از امام جماعت اجازه گرفتم تا چند دقيقه براي مردم صحبت كنم؛ خطاب به نمارگزاران عزيز گفتم نماز خوانديد آن هم به جماعت و در مسجد، قبول باشد، اما شما پنجاه درصد مسلمان هستيد، اگر مايل هستيد دليلش را بگويم وگرنه كه مينشينم، مردم هم گفتند بگو سپس با اشاره به آيه «وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا» گفتم كساني كه با پيغمبر خدا هستند هم اهل ركوع اند، هم اهل سجود و هم اشدا علي الكفار كه امروز مصداق آن همان مرگ بر آمريكا است؛ كسي كه پيرو فرهنگ قرآن و پيامبر(ص) است بايد در كنار ركوع و سجود و نمازش اهل استكبارستيزي باشد و مرگ بر آمريكا را با اعتماد بگويد.

استكبار يكي از مصاديق ابليس است

وي تصريح كرد: وقتي قرآن را با اعوذ بالله من الشيطان الرجيم شروع مي كنيم، شيطان الرجيم يعني چي؟ ابليس رييس شياطين عالم است، امام هم فرمود آمريكا شيطان بزرگ است، پس يكي از مصاديق ابليس، استكبار است.

ریيس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران متذكر شد: تمام انبياء در طول تاريخ آمدند تا اينكه بگويند خدا را عبادت كنيد و از طاغوت اجتناب كنيد، بايد دانست كه امروز طاغوت زمان كيست، آيا طاغوت زمان جز آمريكا و اسرائيل است؟

دبير ستاد بزرگداشت 13 آبان استان تهران با اشاره به اهميت و شعار كليدي انقلاب اسلامي در روز 13 آبان، ضمن تشكر از حضور كم نظير امت حزب الله در راهپيمايي اين روز بيان كرد: امروز بار ديگر امت حزب الله ارادت خود را به اسلام و انقلاب اسلامي نشان دادند و شعار «هيهات منا الذله» را سر دادند.

وي اظهار كرد: روز ملي مبارزه با استكبار جهاني نه فقط به عنوان يك حركت سياسي بلكه به عنوان يك عبادت، رمي شيطان و حركتي برگرفته از مكتب قرآن است.

حجت الاسلام محمودي ابراز كرد: مردم ايران امروز پاسخ ياوه گويي هاي ترامپ را به خوبي دادند و نشان دادند كه پاي امام و رهبري و انقلاب و شهدا ايستاده اند و ذره اي از ارزش هاي خودشان عقب نشيني نمي كنند.

وي با يادآوري قانون كاپيتولاسيون، خطاب به نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران خاطر نشان كرد:‌ بايد به خود بباليد چرا كه در عصري خدمت مي كنيد كه حاكميت ولايت فقيه جاري است، دوران طاغوت يك سرباز آمريكايي به بزرگان ارتش اين كشور امر و نهي مي كرد، اگر يك آمريكايي در اين كشور جنايتي مرتكب مي‌شد نظام و دستگاه قضايي حقي نداشت تا به آن آمريكايي بگويد چرا مرتكب جرم شده اي.

استاد حوزه در پايان با اعلام اينكه امروز ماهيت آمريكا بر همه روشن است، گفت: اگر تا ديروز بعضي ها در گفتن مرگ بر آمريكا احتياط مي‌كردند و شك داشتند امروز ديگر همه جناح ها و تفكرات سياسي به اين باور رسيده‌اند كه بايد با تمام سلول هاي وجود گفت «مرگ بر آمريكا»./804/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
بله همینه
0
0