۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۳۶۷۵۹
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

سودرسانی به دیگران ریشه در سرمایه ایمان دارد

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: تا ایمان به خدا در وجود آدمی ریشه‌دار نباشد خیررسانی و خدمت، نمودی نخواهد داشت؛ زیرا سودرسانی به دیگران ریشه در سرمایه ایمان دارد.
حجت الاسلام قدیمی - استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، امروز در دیدار شماری از مسؤولان، با اشاره به ضرورت تلاش بیشتر برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم، به سبک و سیره رسول گرامی اسلام در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: کوثر وجود پیامبر (ص) به سرچشمه حقیقت متصل شده بود؛ به‌گونه‌ای که او روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر داشت و عبادت را مانع خدمت به خلق نمی‌دانست.

وی ادامه داد: او در محراب عبادت مانند زن بچه ازدست‌داده می‌گریست در میدان کار و تلاش دنیایی از شور و نشاط بود، عابد شب بود و شیر روز و عبادت خدا را پشتوانه خدمت به خلق خدا قرار داده بود.

حجت‌الاسلام قدیمی اضافه کرد: رسول گرامی اسلام برای وقت مردم ارزش قائل بود، شخصیت آنها را گرامی می‌داشت و همواره می‌فرمود: پیام کسانی که قدرت رساندن صدایشان به من را ندارند به من برسانید.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: مدیریت پیامبر (ص) همراه با خیر و خیرخواهی بود، او در یک بیان نورانی فرمود: دو ویژگی است که برتر از آن چیزی نیست، ایمان به خدا و نفع‌رسانی به بندگان خدا.

وی تصریح کرد: روشن است تا ایمان به خدا در وجود آدمی ریشه‌دار نباشد، خیررسانی و خدمت، نمودی نخواهد داشت؛ زیرا سودرسانی به دیگران ریشه در سرمایه ایمان دارد.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به تأکید رهبری بر نشاط مردم و مدیران، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به تکرار بر این نکته پای فشردند و همگان را بر آن فراخواندند که با نشاط باشند، به مردم توصیه کردند که مدیران با نشاط برگزینند و به کارگزاران نظام همواره یادآوری کرده و می‌کنند که در خدمت‌رسانی با نشاط و انگیزه کار کنند.

وی اضافه کرد: ایشان از افق بالاتر و کلان‌تر مسائل را می‌نگرند و بر این باورند که لازمه تحول مطلوب در یک جامعه آن است که «در کنار هویت ملی، پویایی، نشاط، برخورداری از آزادی، تحرکت و روح رقابت در میان جمع خود را باید به شدت ارج بنهیم و به آن اهمیت بدهیم، لازمه این نشاط و پویایی این است که هم منتقد باشیم و هم انتقادپذیر که هر کدامش نباشد، بد است.»

دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی افزود: این نگاه رهبری که با سیره ایشان در مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی همراه است می‌تواند الگوبخش برای تمامی دست‌اندرکاران باشد، مدیریت اگر گرفتار تنبلی و کسالت شد کارایی خود را از دست خواهد داد، مدیران آنگاه می‌توانند گره‌گشایی کنند و کار و ابتکار داشته باشند که با روحیه جهادی و برخوردار از نشاط امور را پیگیری کنند./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات