۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۳۶۸۰۸

دیدار وزیر کار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با امام جمعه تبریز دیدار کرد و در جریان آخرین وضعیت اشتغال، تولید، کارخانجات و واحدهای صنعتی استان قرار گرفت.
 دیدار وزیر کار با امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخش صنعت و تولید یکی از محورهای توسعه کشورهاست، اظهار داشت: اجرای صحیح و قانونمند اصل 44 قانون اساسی مورد انتظار است.
وی با تأکید بر این‌که باید در واگذاری های واحدهای تولیدی باید توانمندی مدیریتی و بنیه اقتصادی افراد برای تامین سرمایه در گردش شرکت ها مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی واگذاری‌های غیراصولی و غیرکارشناسی شده منجر به تعطیلی قدیمی ترین صنایع در سراسر کشور شده است.
امام جمعه تبریز گفت: هرچند مشکلات کارخانه بلبرینگ سازی تبریز را به عنوان مطالبه عمومی مردم چندین بار از کانال مسؤولان  کشوری و استانی پیگیری کردیم تا مرتفع شود، اما مجموعه های دیگری نیز در استان وجود دارد که به دلیل توجه ناکافی در واگذاری آنها به بخش خصوصی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخننان خود از دولت خواست درباره بحران دریاچه ارومیه و طوفان های نمکی حاصل از خشک شدن این دریاچه چاره‌اندیشی کند و گفت: رویداد تبریز ۲۰۱۸ نیز نزدیک است، اما هنوز هیچ بودجه‌ای از سوی دولت اختصاص نیافته است؛ انتظار داریم هیأت دولت برنامه مدون و هدفمند در این راستا داشته باشد.
همچنین ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از موقعیت استراتژیک در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برخوردار است، اظهار داشت: در برنامه ریزی های کلان کشوری به منطقه شمال غرب با محوریت شهر تبریز نگاه اطمینان بخش از نظر امنیت ملی و سیاسی داریم.
وی با اشاره به برنامه های سفر یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی گفت: افتتاح پروژه‌های آسایشگاه معلولان هشترود، اورژانس اجتماعی و کلنگ‌زنی محل درمانگاه بستان آباد از برنامه‌های پیش‌بینی شده در سفر به آذربایجان شرقی است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: حضور در نشست مشترک اعضای شورای اشتغال، نمایندگان کارفرمایان، کارگران، تعاون‌گران و خیران بهزیستی استان از دیگر برنامه های سفر است که به دنبال بررسی مطالبات مردمی و انتظارات نماینده ولی فقیه در استان نیز خوداهم بود./935/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات