۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۳۷۲۸۵
معاون فرهنگی دادگستری استان قم:

تجمع میلیونی اربعین نجات بشریت را به همراه دارد

حجت الاسلام محمدزاده یزدی گفت: حرکت میلیونی اربعین همایش بی نظیری است که به برکت خون امام حسین(ع) برای هدایت بشر ایجاد شده و هزاران سال بعد از واقعه کربلا برای دستگیری و نجات بشریت جوشش دارد تا انسان را به هدف نهایی خلقت که کمال است، برساند.
معاون فرهنگی دادگستری استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید محمدزاده یزدی معاون فرهنگی دادگستری استان قم، در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار شد، گفت: در زیارت مأثور اربعین که از امام صادق(ع) روایت شده، هدف و آرمان امام حسین(ع) از قیام عاشورا این گونه تبیین شده که امام به قدری در راه خدا و دین اسلام تلاش کرد که جان خود را برای هدایت بشریت از دست داد و خون خود را فدا کرد تا بشریت ایمن بماند. هدف امام حسین(ع) نجات بشریت از جهالت و گمراهی و قرار دادن آنها در مسیر هدایت بود.

وی افزود: از الطاف و نعمات خداوند متعال خلقت انسان به عنوان اشرف مخلوقات بود و یکی دیگر از نعمات خداوند این است که برای ما دلسوزی و تلاش کرد تا به کمال برسیم، هدایت شویم و برای هدایت ما ابزارهایی قرار داد؛ دسته‌ای از این ابزارها، درونی و بخش دیگر آنها بیرونی است مثل عقل و فطرت و وجدان انسان که راهنمای درونی و همراه بشر است. انبیا و ائمه و کتب آسمانی از جمله راهنماهای بیرونی برای هدایت انسان هستند.

معاون فرهنگی دادگستری استان قم ابراز داشت: اگر انبیا رسالت داشتند که انسان‌ها را به راه راست هدایت کنند، ائمه موظف بودند حکومت اسلامی تسکیل دهند و احکام الهی را در جامعه پیاده کنند، امام حسین(ع) نیز از جمله امامانی بود که خون قلبش را در این راه فدا کرد.

وی اظهار داشت: حرکت میلیونی مردم به سمت کربلا در ایام نزدیک به اربعین، جریان ساده و طبیعی نیست، بلکه کنگره و همایش بی نظیری است که به برکت خون امام حسین(ع) برای هدایت بشر ایجاد شده است و این خون هزاران سال بعد از واقعه کربلا برای دستگیری و نجات بشریت جوشش دارد تا انسان را به هدف نهایی خلقت که کمال است، برساند.

حجت الاسلام محمدزاده یزدی افزود: ما نیز برای رسیدن به کمال باید از انحطاط دور شویم و عبودیت و بندگی خداوند را در پیش بگیریم. بنده کسی است که متصل به خداست. کسی که بند به خدا نباشد، یله و رهاست، در صورتی که به فرمایش خداوند متعال در قرآن کریم انسان موجودی یله و رها آفریده نشده است.

معاون فرهنگی دادگستری استان قم ابراز داشت: انسان متفاوت از جماد و حیوان و نبات آفریده شده، ارزش او خیلی بالاست و نباید این ارزش را به سادگی از دست بدهد زیرا در این صورت دچار خسران شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان نفهمد برای چه خلق شده و به سمت کجا باید حرکت کند، به فرمایش قرآن کریم خاسر است مگر اینکه به خداوند ایمان آورده و اعمال نیک انجام دهد./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات