۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۳۷۴۰۹
معاون تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت همکاری بیشتر نهادهای خراسان شمالی برای خدمات‌رسانی به زائران پیاده

معاون تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به عبور چندین هزار نفر از زائران پیاده استان‌های مختلف کشور از این استان، بر همکاری و هماهنگی بیشتر نهادهای مختلف خراسان شمالی برای خدمات‌رسانی به این زائران تأکید کرد.
حجت الاسلام ایزانلو حجت الاسلام ایزانلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان که به‌منظور برنامه‌ریزی برای مراسم دهه پایانی ماه صفر برگزار شد، بر همکاری بیشتر نهادهای مختلف استان در راستای برگزاری برنامه‌های این ایام تأکید کرد.

وی اظهار کرد: تمام هیئات مذهبی به‌ویژه هیئات مذهبی استان خراسان شمالی در روز شنبه 27 آبان در تجمع عظیم عزاداران شهادت امام رضا (ع) در حرم رضوی شرکت خواهند کرد.

این مسؤول افزود: حضور چندین هزار نفر زائر در قالب کاروان‌های پیاده از تمام نقاط کشور در استان خراسان شمالی، مستلزم همکاری بیشتر ادارات و نهادهای اجرایی و پشتیانی و خدماتی است.

حجت‌الاسلام ایزانلو خاطرنشان کرد: البته در این زمینه همکاری مردم به‌ویژه هیأت‌امنای مساجد و هیئات مذهبی و بسیج در خدمت‌رسانی به کاروان‌های پیاده شایسته قدردانی است.

به گفته وی ساماندهی زائران حرم رضوی، توجه کاروان‌های پیاده و سواره و خدمت‌رسانی بهتر به ایشان باید در برنامه همه ارگان‌های فرهنگی و خدماتی باشد.

حجت‌الاسلام ایزانلو با یادآوری اینکه سال گذشته تعداد 13 هزار نفر از زائران پیاده حرم رضوی در شهرستان فاروج اسکان داده شدند، به اهمیت خدمت‌رسانی به زائرین پیاده مضجع نورانی علی بن موسی‌الرضا (ع) اشاره کرد و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای خدمات‌رسانی به زائران استفاده کنیم و شرایط اسکان زائرین را در مساجد و اماکن از پیش تعیین شده فراهم آوریم.

حجت‌الاسلام ایزانلو با اشاره به اهمیت آماده کردن ایستگاه‌های صلواتی و رفاهی بین‌راهی، بر ضرورت آماده کردن مسیر عبور و اعزام اکیپ‌های پزشکی و درمانی تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت گسترده هیئات مذهبی در توسعه و ترویج فضائل دینی در سطح جامعه و اهمیت عزاداری در دهه آخر ماه صفر از نکاتی است که باید مدنظر مسؤولان هیئات مذهبی قرار گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی افزود: هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم دسته روی و برگزاری قرائت زیارت اربعین در روز اربعین و قرائت زیارت حضرت رسول (ص) از راه دور (ازبعید) در روز ۲۸ سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) از برنامه‌های است که در ایام دهه آخر صفر با حضور حداکثری مردم برگزار می‌شود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات