۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۳۷۴۲۰
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

جاده‌های خراسان شمالی زیرساخت‌های لازم برای اعزام زائران پیاده به حرم رضوی را ندارند

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: متأسفانه جاده‌های خراسان شمالی فاقد زیرساخت‌های لازم برای اعزام کاروان‌های پیاده به حرم مطهر رضوی هستند.
حجت الاسلام هدایتی حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان که به‌منظور برنامه‌ریزی برای مراسم دهه پایانی ماه صفر برگزار شد، اظهار کرد: کاروان‌های پیاده بعد از اربعین حسینی به سمت مشهد الرضا (ع) حرکت می‌کنند و تا ۲۸ صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) در جوار حرم رضوی به عزاداری می‌پردازند.

وی گفت: قبل از اعزام کاروان‌های پیاده گروه‌های ارزیابی به مسیرهای پیاده‌روی اعزام و از نزدیک اسکان و امکانات زائرین پیاده را بررسی می‌کنند.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: در پیشگاه ملت ایران ماه صفر، ماه عزاداری است که یکی از دلایل آن ادامه اسارت کاروان امام حسین (ع) در این ماه به دست یزید است که شرایط سختی را برایشان به وجود آورده بود.

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد در ادامه با اشاره به ضرورت مشارکت بیشتر دستگاه‌ها در برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر، افزود: نوشتن بخشنامه در ادارات برای خدمت‌رسانی به کاروان‌ها و زائران پیاده رضوی کافی نیست.

وی با تأکید بر همکاری و همراهی بیشتر نهادهای استان در راستای خدمات‌رسانی به زائران پیاده، اضافه کرد: ادارات و نهادهای دولتی به‌جز تصویب و بخشنامه کردن باید به‌صورت عملیاتی وارد صحنه شوند.

حجت‌الاسلام هدایتی ادامه داد: با توجه به خطرناک بودن مسیر حرکت زائران پیاده که از کنار جاده اصلی حرکت می‌کنند و خطرات بسیار زیادی آنها را تهدید می‌کند باید این مسیر بازدید و آماده‌سازی شود.

به گفته وی دوسوم زائران پیاده رضوی را بانوان تشکیل می‌دهند و با توجه به شرایطی که بانوان دارند باید ارگان‌های خدماتی و اورژانسی نسبت به خدمات‌دهی بهتر اقدام کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد تصریح کرد: زیرساخت‌های پیاده‌روی زائران رضوی در استان دارای اشکالات زیادی است که رفع این اشکالات همت مسؤولان را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام هدایتی ادامه داد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر راه برای زائران پیاده رضوی از سوی ادارات و نهادها اقدامی شایسته است؛ اما باید برای رفاه بیشتر زوار اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی در مسیر راه بسیار کم بوده و سرویس‌های موجود هم از نظر بهداشتی مناسب نیستند، اضافه کرد: هلال احمر و دیگر ارگان‌های خدماتی باید نسبت به نصب سرویس‌های بهداشتی سیار در راه‌های بین‌شهری اقدام کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات