۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۳۷۴۸۸
آیت الله علم الهدی:

مسؤولان به جای معرفی مقصر، با مشکلات اقتصادی مبارزه کنند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امروز به جای اینکه درباره مشکلات اقتصادی فرافکنی کنیم و مدام بگوییم مقصرش چه کسی است، باید به فکر مبارزه با آن باشیم.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در دیدار رییس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد، مهم ترین مشکل دستگاه های اجرایی کشور را بی برنامگی و عدم توجه به مشکلات اولویت دار جامعه دانست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به مشکلات عرصه فرهنگی کشور به عنوانی یکی از مصادیق این مسأله، اظهار کرد: در سال ۶۱ انقلاب فرهنگی در کشور به نتیجه رسید ولی تا سال ۶۷ کشور با یک مجموعه نهادهای آموزشی و علمی نامتجانس همراه بود، به طوری که هریک در خط جداگانه خود حرکت می کردند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: یکی از علل ایجاد و تشکیل دانشگاه های وابسته به دستگاه های دولتی و وزارت خانه ها در دهه ۶۰ تربیت نیروی لازم برای نهادهای خودشان بوده و به بیان دیگر آنها می گفتند دانشگاه های دولتی توان تربیت نیروی لازم را برای ما ندارند.

وی خاطرنشان کرد: ما در کشور با نظام آموزشی یکسان و با برنامه مواجه نبودیم بلکه هرنهاد و دستگاه دولتی برای خود دانشگاهی را تأسیس کرده بود.

انسجام دانشگاه های وابسته به دولت؛ هدف از تشکیل دانشگاه علمی کاربردی

آیت الله علم الهدی هدف از تشکیل دانشگاه علمی کاربردی را به وجود آمدن انسجام میان دانشگاه های وابسته به دستگاه های دولتی دانست و افزود: دانشگاه علمی کاربردی با یک هدف و رسالت مشخص در کشور ایجاد شده تا دیگر دانشگاه های پراکنده غیر دولتی را سازماندهی کند. هدف اصلی این دانشگاه ارتقای سطح علمی و اشتغال در کشور بوده است؛ در نتیجه فکر تأسیس این دانشگاه نوین و ارزشمند بوده و از بهترین نهادهایی بوده که در کشور به وجود آمده است.

وی به اهمیت توجه مدیران به استفاده از شایستگی های نخبگان علمی کشور اشاره کرد و گفت: نخبگان و چهره های علمی برای کشورمان یک سرمایه هستند و با وجود آنان هرگز دچار رکود نخواهیم شد.

مسؤولان به جای معرفی مقصر، با مشکلات اقتصادی مبارزه کنند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امروز در زمینه اشتغال جوانان ما با مشکلاتی مواجه هستیم که باید دستگاه های مدیریتی آن را اصلاح کنند. فضای کسب و کار و اشتغال جوانان در کشور باید سر و سامان پیدا کند اما تا زمانی که بین دستگاه های اجرایی و مدیریتی کشور بی برنامگی وجود داشته باشد، هیچگاه پیشرفت نخواهیم کرد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امروز ما در کشور در بحث اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم ولی وضعیت ما نسبت به دیگر کشورهای در حال توسعه بهتر است و این امر هم به خاطر انسجام اجتماعی در بین مردم است؛ اما از لحاظ اشتغال و کسب و کار با مشکل مواجه هستیم. امروز به جای اینکه درباره مشکلات اقتصادی فرافکنی کنیم و مدام بگوییم مقصرش چه کسی است، باید به فکر مبارزه با آن باشیم.

کاهش سن بازنشستگی یک سیاست اشتباه است

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: در چند سال اخیر در کشور به دنبال تولید نبودیم بلکه بیشتر به دنبال کارمند سازی در جامعه بوده ایم؛ در حالی که با افزایش نیرو نمی توان ایجاد اشتغال کرد. این که مدام بگوییم باید سن بازنشستگی از ۳۰ سال به ۲۵ سال کاهش یابد، حرف درستی نیست چون با مشکلات جدیدی مواجه خواهیم شد.

آیت الله علم الهدی در ادامه سخنانش به سرمایه های طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: دستگاه های مدیریتی و اجرایی کشور باید از ظرفیت ها و سرمایه های طبیعی کشورمان در جهت کسب و کار و  اشتغال جوانان استفاده کنند.

وی با اشاره به نقش دانشگاه ها در تولید اشتغال در کشور افزود: یکی از کمک هایی که دانشگاه ها می توانند در جهت رفع بیکاری و اشتغال در جامعه انجام دهند، فکر و اندیشه ای است که می توانند در جهت برنامه ریزی تولید کنند./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات