۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۳۸۳۲۶
حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارعی سبزواری:

رهنمودهای رهبر انقلاب فصل الخطاب نخبگان و مسؤولان جامعه باشد

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که گفتار سیاسان غربی نباید ملاک عمل نخبگان و مسؤولان قرار گیرد، گفت: تصمیم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه و اصلی‌ترین راهبرد ملی در صحنه‌های سیاسی و فرهنگی باشد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زارعی سبزواری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی زارعی سبزواری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل برخی از رفتارهای سیاستمردان اروپایی و آمریکایی در نقض برجام و تلاش برای ادامه مذاکرات با محور سخت‌افزار دفاعی به اهمیت «صبر» اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی صبر مدار اصلی مواجهه با رفتارهای سیاستمداران اروپایی و آمریکایی است؛ چراکه این سیاستمداران با گفتارهای خود در تلاش هستند با ایجاد عملیات روانی زمینه‌های مساعدی را برای منافع خود ایجاد کنند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نشان داد که الگوی اسلامی «صبر» در مواجهه با چنین رفتارهای گستاخانه حدود و ثغوری دارد، ابراز داشت: آنچه برای ما محرز و مسلم است توجه به این نکته بوده که «اگر این رفتارها قرار باشد که حدود قرمز نظام اسلامی  را مورد هجمه قرار دهد رهبر معظم انقلاب بهترین راهکار مقابله با آن را تعیین می‌کنند».

وی افزود: من معتقدم دولتمردان و نخبگان در چنین شرایطی فقط باید بر مدار رفتار مشی شده از سوی رهبر معظم انقلاب حرکت کنند؛ بنابراین هر تصمیمی که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شود فصل الخطاب همه اقشار از نخبگان تا سطوح پایین جامعه اسلامی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که این گفتار سیاسان غربی نباید ملاک عمل نخبگان قرار گیرد، گفت: تصمیم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه و اصلی‌ترین راهبرد ملی در صحنه‌های سیاسی و فرهنگی باشد./837/۳۰۲/ح

ارسال نظرات