۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۳۸۵۸۴
حجت الاسلام حائری قزوینی:

رحمت پیامبر به معنای بی تفاوتی در برابر تهاجم دشمنان نبود

استاد حوزه علمیه گفت: پیامبر اسلام تا اتمام حجت نمی کردند با کسی برخورد نداشتند، ایشان ابتدا افراد را دعوت و حجت را تمام می کردند، هیچکدام از جنگ های پیامبر اسلام جنگ ابتدایی نبوده است که ایشان آغازگر باشند.
پنجمین روز مراسم عزاداری محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حائری قزوینی استاد حوزه علمیه امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: آیات فراوانی درباره شخصیت و ویژگی های پیامبر اسلام در قرآن کریم نازل شده و واوصاف با عظمت پیامبر در آیات تشریح شده است.

وی افزود: هرکس که می خواهد با مقام با عظمت رسول گرامی اسلامی آشنایی پیدا کند می تواند از طریق آیات قرآن کریم به اندازه استعداد خود به معرفت و شناخت برسد، آیه ای از قرآن می فرماید پیامبر جز رحمت برای جهانیان نفرستاده است تا مردم از طریق پیامبر به رحمت نهایی الهی نائل شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که پیامبر اکرم هدایتگر مردم به سوی رضوان الهی است، اظهار داشت: رحمت پیامبر نسبت به مؤمنان رحمت خاص است از این رو آیه ای دیگر می فرماید پیامبر نسبت به مؤمنان رئوف و رحیم است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام حتی برای غیرمؤمنان نیز رحمت بودند، ایمان انسان باید تا هنگام مرگ با انسان باشد تا مورد شفاعت پیامبر و اهل بیت(ع) قرار گیرد، ممکن است سؤال شود که اگر پیامبر رحمت بودند پس چطور دست به شمشیر بردند و جنگ هایی داشتند.

حجت الاسلام حائری قزوینی در پاسخ به این سؤال ابراز داشت: پیامبر اسلام تا اتمام حجت نمی کردند با کسی برخورد نداشتند، ایشان ابتدا افراد را دعوت و حجت را تمام می کردند، هیچکدام از جنگ های پیامبر اسلام جنگ ابتدایی نبوده است که ایشان آغازگر باشند.

وی عنوان کرد: زمانی که دیگران شرارت می کردند و هجوم می آوردند پیامبر و مسلمین دفاع می کردند، بنابراین رحمت بودن پیامبر بدان معنا نیست که در برابر تهاجم دشمنان بی تفاوت باشند، رحمت پیامبر در وجود مقدس اهل بیت(ع) نیز وجود دارد که اهل بیت(ع) کانون رحمت الهی هستند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) نیز رحمت برای تمام جهان است که وقتی ظاهر می شوند تمام جهان را پر از عدل و داد می کنند، از این رو باید همواره برای تعجیل فرج و رسیدن به رحمت واسعه الهی دعا کنیم./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات