۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۳۹۱۳۹
نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی:

بسیج طلاب و روحانیان ظرفیت مناسبی برای تقویت وحدت است

نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی گفت: فعالیت سازمان بسیج طلاب و روحانیان در مناطق اهل سنت ظرفیت مناسبی برای تقویت وحدت بین برادران شیعه و سنی است.
حجت الاسلام زحمت کش حجت الاسلام زحمت کش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین زحمت‌کش، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی هفته وحدت، با اشاره به اهمیت برگزاری کیفی برنامه‌های این هفته، اظهار کرد: هر سال در هفته وحدت برنامه‌های خوبی برگزار می‌شود و خراسان شمالی هم جزء استان‌هایی است که برنامه‌های آن در سطح کشوری رصد می‌شود.

وی افزود: برداشتی که از استان در سطح کشور وجود دارد این است که اهل سنت خراسان شمالی نسبت به خیلی از مناطق کشور نسبت به نظام اسلامی همراه‌تر بوده و وحدت مناسبی در این استان حکم‌فرما است.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش با تأکید بر استمرار برنامه‌های مشترک با اهل سنت در استان در طول سال، خاطرنشان کرد: در این راستا سپاه خراسان شمالی در قالب سازمان بسیج طلاب و روحانیان برنامه‌های مناسبی را در دست اجرا دارد.

وی اضافه کرد: اکنون در قالب بسیج طلاب و روحانیان در اکثر مدارس علمیه اهل تسنن پایگاه داریم و اکثر آخوندهای اهل ست به عنوان فرمانده پایگاه بوده و برخی هم به عنوان رابط نماینده ولی فقیه فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش با بیان اینکه تقریباً تمام طلاب اهل سنت خراسان شمالی در سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان عضو شده‌اند، افزود: بسیج طلاب در حوزه اهل سنت باید جدی‌تر گرفته شود زیرا ظرفیت زیادی دارد.

به گفته نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه استان خراسان شمالی برنامه‌های هفته وحدت در مجموعه بسیج طلاب و سپاه با کیفیت و کمیت مناسبی برگزار می‌شود.

حمزه بابایی، مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم در این نشست، با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در ایام وحدت اظهار کرد: هر ساله محفل ویژه انس با قرآن در مناطق اهل سنت با حضور مشترک برادران شیعه و اهل سنت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال محافل انس با قرآن عنوان منادیان وحدت برنامه‌ریزی شده که در این راستا گروه قرآنی از خراسان رضوی شامل قاری، حافظ و مجری توانمند دعوت شده‌اند.

بابایی با بیان اینکه از ظرفیت قاریان استانی در برگزاری محافل انس با قرآن استفاده می‌شود، ادامه داد: محافل انس با قرآن در ایام هفته وحدت در روستاهای پرجمعیت و مناطق حاشیه‌ای شهرها با اولویت برگزار می‌شود تا اقدامی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات