۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۳۹۱۴۹
کمالوندی:

برجام یک راهکار ابتدایی پیرامون مسأله هسته‌ای است

معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی هسته‌ای با اشاره به آغاز دومین دور نشست‌های ایران و اتحادیه اروپا پس از نشست موفقیت آمیز در بروکسل، گفت: برجام یک راهکار ابتدایی پیرامون مسأله هسته‌ای ایران است، برجام زمانی موفق است که طرفین در آن به تعهدات خود پایبند بوده و آن را اجرایی کنند.
کمالوندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، بهروز کمالوندی، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی هسته‌ای، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه دور جدید گفت‌وگو‌های سطح بالای همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا با عنوان همکاری‌های هسته‌ای، پیشرفت‌ها و چشم اندازها، که در هتل عباسی اصفهان در حال برگزاری است، ایده برگزاری این نشست را مربوط به نشست موفقیت آمیز بروکسل عنوان کرد و گفت: زمانی که دومین دور این نشست که هدف آن تحکیم روابط ایران و اروپا است در بروکسل مطرح شد همه از آن استقبال کردند.

کمالوندی مرور سومین پیوست‌ در مسأله همکاری هسته‌ای را از اهداف این نشست دانست و تصریح کرد: باید چشم به تحولات منطقه‌ای داشته باشیم چرا که برجام یک راهکار ابتدایی پیرامون مسأله هسته‌ای ایران است، برجام زمانی موفق است که طرفین در آن به تعهدات خود پایبند بوده و آن را اجرایی کنند.

وی انرژی هسته‌ای را حوزه همکاری به رسمیت شناخته شده در این گفت‌وگوها عنوان کرد و افزود: اتحادیه اروپا در این زمینه نقش آفرینی دارد که دانشمندان مجرب و تأسیسات پیشرفته‌ای که این اتحادیه از آن برخوردار است در این راستا برای آنها مورد استفاده است.

به گروه اروپایی برای تعامل با ایران تأکید شده است

معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی هسته‌ای، خاطرنشان کرد: به گروه حاضر در این گفت‌وگوها برای پیشبرد همکاری‌ها با ایران در حوزه انرژی هسته‌ای مأموریت داده شده است و تأکید شده تا در این مسیر گام بردارند، این همکاری‌ها شامل تعاملات با دانشمندان هسته‌ای ایران در زمینه‌های مختلف نیز می‌شود.

کمالوندی موضوعاتی نظیر نیروگاه بوشهر، تولید ایزوتوپ‌های پایدار، شکافت هسته‌ای و ایمنی هسته‌ای را از محور تعاملات اخیر ایران و اتحادیه اروپا برشمرد و تصریح کرد: نخستین اولویت هر دو طرف باید مسأله ماندگاری برجام باشد، این یک تعاملی است که به تمام جامعه جهانی تعلق دارد و لازم است که تلاش‌های همگانی برای حفظ برجام صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که طرف‌های مقابل به متن و روح برجام پایبند باشند ما هم به برجام پایبند خواهیم ماند، گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی با رفتارهای خود تنها به عدم ثبات منطقه دامن می‌زنند و موجب سردرگمی‌های راهبردی خواهند شد.

سیاست‌های یکجانبه آمریکا موجب شکل گیری سرنوشتی شوم است

معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی هسته‌ای با انتقاد از سیاست‌های یک‌جانبه آمریکا، اظهار کرد: امتناع آمریکا از قوانین بین المللی موجب شکل گیری سرنوشتی شوم است که در نهایت به آشوب خواهد رسید، آنچه که ایران در منطقه انجام می‌دهد نقشی ثبات بخش برای مبارزه با تروریسم است، ایران در نابودی داعش نقش مهمی داشت و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

کمالوندی صدمه وارد کردن به برجام را موجب ایجاد محاسبات راهبردی در منطقه عنوان کرد و گفت: برای پیشرفت تدریجی همکاری در سطح بین المللی با اتحادیه اروپا در چارچوب ترسیم شده در برجام و پیوست سوم آن آمادگی داریم و در صورتی که همه به تعهدات خود پایبند باشند این موضوع می‌تواند چشم انداز خوبی داشته باشد./1304/۲۰۱/ح

 

ارسال نظرات