۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۳۹۱۹۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی مطرح کرد؛

طلب ۱۰ میلیارد تومانی اوقاف خراسان شمالی از دستگاه‌های اداری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: این نهاد اکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان طلب معوقه از دستگاه‌ها و نهادهای اداری استان بابت اجاره‌بهای موقوفات دارد.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد - همایش وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در مراسم گرامیداشت دهه وقف، با اشاره به مطالبات این نهاد از دستگاه‌های اجرایی، میزان این مطالبات معوقه را حدود 10 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: این میزان طلب معوقه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی شامل دو میلیارد و 300 میلیون تومان از آموزش و پرورش، 400 میلیون تومان از شهرداری اسفراین و مابقی هم از سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و اداری است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد در ادامه با اشاره به فعالیت‌های نهاد اوقاف استان درزمینهٔ تربیت حافظان قرآن کریم، اظهار کرد: درزمینهٔ امور قرآنی آنچه در کشور مشهود است این است که هیچ سازمانی به اندازه اوقاف در طرح تربیت حافظان ورود نکرده است.

وی با بیان اینکه امسال در استان سه هزار نفر در حال حفظ قرآن هستند، خاطرنشان کرد: افزون بر این طرح جزء خوانی قرآن و آموزش مجازی قرآن کریم با حضور 300 قرآن آموز از سوی نهاد اوقاف استان در دست اجرا است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد در ادامه با اشاره به اهتمام نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به اجرای امینانه نیات واقفان، اظهار کرد: در هفت‌ماهه نخست پارسال درمجموع یک میلیارد و 716 میلیون تومان درآمد موقوفات استان بود که از این مبلغ به میزان 842 میلیون تومان اجرای نیات در حوزه‌های اطعام و عزاداری امام حسین(ع)، حوزه‌های علمیه، خیریه، اجتماعی و مساجد صورت گرفت.

وی ادامه داد: اما در هفت‌ماهه نخست امسال درآمد موقوفات استان یک میلیارد و 716 میلیون تومان بود که از این میزان 950 میلیون تومان صرف اجرای امینانه نیات واقفان شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: تاکنون پنج هزار و 444 موقوفه و 10 هزار و 987 رقبه در این استان ثبت شده که از مجموع این‌ها تعداد شش هزار و 325 مورد فاقد سند و چهار هزار و 58 مورد دارای سند هستند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات